آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

عمل و گفتار مبلغ دین باید یکسان باشد

عمل و گفتار مبلغ دین باید یکسان باشد

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مبلغان دین باید دارای ایمانی قوی باشند تا بتوانند مردم را به سمت خدا فرابخوانند و در حقیقت مبلغان دین باید دارای ایمان و عمل صالح باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در جمع تعدادی از فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی سراسر کشور با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های مومن گفت: فرد مومن هیچ گاه به گفتار اکتفاء نمی‌کند و در زندگی اهل عمل به دستورات الهی است.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: هیچ گاه نباید خدا را از زندگی حذف کرد چرا که غفلت از یاد خدا انسان را به سوی گناه می‌برد و اگر اقدامات ناشایستی رخ می‌دهد به دلیل فراموش کردن خدا در زندگی و کنار گذاشتن یاد خدا در امور است.

وی با تاکید بر پیروری از دستورات قرآن کریم گفت: هر چه که انسان در اجتماع و در رابطه با اخلاق نیاز دارد در قرآن کریم این کتاب آسمانی، مشعل هدایت و منشاء علوم نهفته است و باید برای یافتن راه نجات در زندگی به قرآن مراجعه کرد.

علوی‌گرگانی یادآور شد: ما در هر لباسی که خدمت کنیم در حقیقت سربازان امام زمان(عج) هستیم و بزرگترین افتخار ما این است که برای مملکتی که متعلق به ولی عصر(عج) می‌باشد به خدمت می‌پردازیم. پس بابد توجه داشت که از لباس خود سواستفاده نکنیم.

وی با بیان این‌که لباس نیروی انتظامی مقدس و ارزشمند است، گفت: در این لباس مقدس در جهت حفظ ایمان و خدمت به مردم تلاش کنید و بدانید که اگر انسان در هر لباسی در راه دین خدمت کند و مردم را به سوی حق دعوت نماید خداوند نیز او را یاری خواهد داد.

این استاد حوزه، تبلیغ دین را رسالتی مهم دانست و گفت: پیامبر(ص) با دریافت وحی از جانب خداوند، دین را تبلیغ می‌کند و به واسطه اتصال به وحی هیچ گاه دروغ نمی‌گوید البته تبلیغ دین رسالتی سنگین است که خداوند می‌فرماید این رسالت را هر کسی نمی‌تواند عهده دار باشد.

انتهای پیام

کد N504458

وبگردی