آفتاب
عمران الزعبی:

گروه های تروریستی به عمق عربستان، اردن، کویت و قطر نفوذ خواهند کرد

گروه های تروریستی به عمق عربستان، اردن، کویت و قطر نفوذ خواهند کرد

وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگویی اعلام کرد که گروه های تروریستی در نهایت به عمق عربستان سعودی، قطر، کویت و اردن نفوذ خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: قطر حامی گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره است و ما آماده ایم این موضوع را ثابت کنیم.

وی با بیان این مطلب افزود: گروه های تروریستی در نهایت به عمق اراضی عربستان سعودی، کویت، قطر و اردن نفوذ خواهند کرد.

کسی که گمان می کند می تواند بخشی از دولت وحدت ملی در سوریه باشد حال آنکه دستور ذبح می دهد سخت در اشتباه است. وزیر اطلاع رسانی درباره ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم گفت: تنها چیزی که در حال حاضر در دنیا همه با آن اتفاق نظر دارند این است که می خواهند با تروریسم مبارزه کنند.

عمران الزعبی اظهار داشت: منطقی نیست که قطر بخشی از ائتلاف مبارزه با تروریسم باشد در حالی که خود حامی مالی تروریسم است. مرزهای ترکیه نیز همچنان به روی تروریست ها باز است و در این ائتلاف مبارزه با تروریسم حضور دارد اما سوریه که از سال 2011 از تروریسم رنج می برد در این ائتلاف حضور ندارد و نمی توان با آن هماهنگی انجام داد یا ایران که از نبود آن در ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم سخن گفته می شود.

وی در ادامه گفت: قطعنامه 2170 به طور اختیاری و گزینشی اجرا می شود. هر متنی در این قطعنامه بیانگر این است که آمریکا از سوی شورای امنیت سرپرست این ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم است. عمران الزعبی افزود: برخی همچنان به سرنگونی دولت سوریه می اندیشند و این یک هدف برای آنها است اما تحقق این هدف به خاطر پایداری ملت سوریه دشوار است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: اگر [جامعه جهانی] به طور عملی خواهان مبارزه با تروریسم است باید فضای لازم برای مقابله با آن را فراهم کند و هر گونه خللی در این رابطه یعنی اینکه این معرکه نتایج دلخواهی در بر نخواهد داشت.

وی در رابطه با اظهارات اخیر مقامات واشنگتن مبنی بر اینکه آمریکا برای مقابله با داعش با دولت سوریه هماهنگی نخواهد داشت گفت: هر نوع عملی بدون هماهنگی با سوریه به مثابه تجاوز به این کشور محسوب می شود. مشکل در این نیست که هماهنگی باید مستقیم یا غیر مستقیم باشد بلکه باید پرونده ای وجود داشته باشد که مانع از ضررهای جانبی ناشی از مقابله با داعش و تروریسم باشد.

عمران الزعبی افزود: هر گروهی که می خواهد با تروریسم مبارزه کند گزینه ای جز هماهنگی با تمامی کشورها و دولت ها ندارد. آوارگان سوری در لبنان بخشی از ملت سوریه هستند و دولت سوریه با این پرونده از منظر واقعیت تعامل می کند و از همه آوارگان در لبنان یا هر جای دیگر می خواهد که به وطن خویش بازگردند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما نسبت به زندگی آنها اهتمام می ورزیم و نباید از این پرونده استفاده سیاسی یا اقتصادی کرد.

 

 

کد N504258

وبگردی