آفتاب

۸ خوراکی که سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد

  ۸ خوراکی که سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد

این یک حقیقت است: برخی غذاها گرمای درونی بدن شما را افزایش می دهند و در نتیجه آن چربی سوزی بدن بالا می رود. به همین دلیل کارشناسان تغذیه به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنند، مصرف خوراکی هایی از این دست را به هیچ وجه فراموش نکنند. خوراکی های که پیدا کردن و مصرف آنها کار چندان سختی نیست.

 

  وب سایت health در گزارشی به هفت خوراکی که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند اشاره کرده است:


غلات سبوس دار
سوخت و ساز بدن شما با مصرف دانه های سبوس تا دو برابر افزایش می یابد. مخصوصاً آن دست دانه هایی که سرشار از فیبر هستند، از جمله بلغور جو دو سرو برنج قهوه ای.


گوشت های بدون چربی
چربی سوزی یکی از ویژگی های منحصر به فرد پروتئین است. مصرف غذاهایی که دارای پروتئین هستند تا 30 درصد موجب سوزاندن کالری ها می شود. بنابراین اگر یک سینه مرغ بدون چربی 300 گرمی بخورید، 90 کالری آن به صورت خودکار از بین می رود.


لبنیات کم چرب
لبنیات کم چرب منبع غنی از ویتامین D و کلسیم هستند، این مواد از یک طرف به حفظ و ایجاد توده های عضلانی کمک می کنند و از طرف دیگر برای سوخت و ساز بدن ضروری هستند.


چای سبز
نوشیدن روزانه چهار فنجان چای سبز به افراد دارای اضافه وزن کمک می کند تا طی هشت هفته نزدیک به سه کیلوگرم وزنشان کاهش پیدا کند. چای سبز به سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، به همین دلیل توصیه می شود یک بطری از چای سبز تهیه و در یخچال بگذاریدو در طول روز چند باز چای سبز سرد بنوشید.


عدس
مصرف یک فنجان عدس در طول روز 35 درصد آهن مورد نیاز بدن را تأمین می کند. به صورت طبیعی سوخت و ساز بدن زمانی که مواد مورد نیاز خود را دریافت نمی کند کاهش پیدا می کند، در چنین مواقعی عدس نه تنها به شما انرژی می دهد بلکه سوخت و ساز را نیز افزایش می دهد.


فلفل تند
کاپسی سین، عامل تندی فلفل ها رنگی همین ترکیب شیمیایی است. ماده ای که موجب گرم شدن بدن و در نتیجه افزایش سوخت و ساز آن می شود. شما می توانید فلفل را خشک و پودر آن را به سوپ، تخم مرغ، گوشت و سایر غذاها اضافه کنید.
کد N503903

وبگردی