آفتاب

موضع گیری حزب الله درباره پیوستن لبنان به ائتلاف ضد داعش

موضع گیری حزب الله درباره پیوستن لبنان به ائتلاف ضد داعش

ایرنا نوشت:

روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع نزدیک به حزب الله نوشت که « حزب الله با مشارکت لبنان درائتلاف مبارزه ضد« داعش» به  الاخبار در شماره روز دوشنبه خود تاکید کرد که « حزب الله مشارکت لبنان در ائتلاف ضد داعش با حضور طرف هایی که آن را ایجاد و حمایت همه جانبه کرده اند، نمی پذیرد».

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود افزود: طرف هایی که هیچ تحرکی از خود نشان نمی دهند مگر اینکه احساس کنند منافع آمریکا و عربستان به خطر افتاده است، هرگز برای حمایت از منافع لبنان و سوریه اقدام نمی کنند.

الاخبار نوشت که شرکت لبنان دراجلاس به اصطلاح مبارزه با «داعش» که روز پنجشنبه گذشته در جده به سرکردگی آمریکا و عربستان برگزار شد، بدون هماهنگی و کسب موافقت دولت لبنان صورت گرفته است.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: « تمام سلام» نخست وزیر و« جبران باسیل» وزیر امور خارجه بعد ازهماهنگی با یکدیگر برای حضور لبنان در اجلاس جده تصمیم گرفته اند.

الاخبار به نقل از منابع خود افزود: دولت لبنان باید در نخستین جلسه خود شیوه مبارزه با تروریسم و درخواست کمک از جامعه بین المللی را بررسی کند و توجیهی برای عجله در پیوستن به ائتلافی که تردیدهای زیادی پیرامون اهداف آن وجود دارد، پذیرفتنی نیست.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « موضع حزب الله در خصوص تروریست های تکفیری روشن و واضح است»، خاطرنشان کرد: طرف هایی که مخالف حضور حزب الله در سوریه برای جنگ با داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری بودند چگونه اکنون موافق حضور لبنان در سوریه و عراق برای جنگ با این گروه ها شده اند؟

الاخبار تاکید کرد، آیا این موافقت برای این نیست که تنها منافع آمریکا و عربستان به خطر افتاده است؟


جریان آزاد ملی لبنان، مخالفت حزب الله وارد است


این روزنامه لبنانی همچنین به نقل از منابع نزدیک به حزب جریان آزاد ملی لبنان به ریاست ژنرال « میشل عون» نوشت که این حزب، مخالفت حزب الله با مشارکت لبنان در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا و عربستان را وارد می داند.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان داماد ژنرال عون و عضو حزب جریان آزاد ملی لبنان است.

الاخبار افزود: جریان آزاد ملی لبنان به مواضع و رفتار بیشتر کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضد داعش مانند ترکیه اعتراض دارد و معتقد است که این کشور به هرگونه تصمیم برای جلوگیری از ورود عناصر مسلح و توقف حمایت از گروه های تروریستی تکفیری پایبند نخواهد بود.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود اضافه کرد: آمریکا از حساسیت موضع لبنان آگاه است و شکی نیست که جبران باسیل می داند چه انجام می دهد.

منابع نزدیک به جریان آزاد ملی لبنان تاکید کردند: هدف قرار گرفتن ارتش سوریه از طریق لبنان و یا کشوری دیگر تنها به گسترش داعش منجر می شود و به نفع آمریکا و همپیمانان اروپایی آن نیست که داعشی ها به سواحل دریای مدیترانه برسند.

52261

کد N503884

وبگردی