آفتاب

نگرانی از نتایج رفراندوم، کامرون را برای دومین بار به اسکاتلند کشاند

نگرانی از نتایج رفراندوم، کامرون را برای دومین بار به اسکاتلند کشاند

در آستانه برگزاری رفراندوم اسکاتلند، نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) سفری چهار روزه به اسکاتلند خواهد داشت تا اسکاتلندی‌ها را به اتحاد با بریتانیا ترغیب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت میان اتحاد‌طلبان با بریتانیا و استقلال‌طلبان به شدت نزدیک است، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس قرار است تا بریتانیای چهار قسمتی را به یک خانواده تشبیه کند و بدین ترتیب احساسات اسکاتلندی‌ها را تحریک کند.

دیوید کامرون در سخنرانی خود خواهد گفت: هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. انتخابات دوباره‌ای برگزار نمی‌شود. اگر اسکاتلند رای آری بدهد،‌ بریتانیا تجزیه می‌شود و راه ما برای همیشه از یکدیگر جدا می‌شود.

نخست‌وزیر انگلیس احتمالا بار دیگر اظهارات گذشته خود در رابطه با اینکه اتحاد بهتر است، تکرار خواهد کرد و می‌گوید که اسکاتلند در داخل بریتانیا می‌تواند از مزایای نفوذ بیشتر برخوردار باشد و در همین حال از اقداماتی برای خودمختاری بیشتر استفاده کند.

بریتانیا یا پادشاهی متحد بریتانیا با نام رسمی "پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی"؛ کشوری است واقع در اروپای غربی و به پایتختی شهر لندن. این کشور از چهار بخش تشکیل شده‌ است: سه بخش آن کشورهای باستانی انگلستان و اسکاتلند و ولز هستند که روی‌ هم بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. بخش چهارم ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد.

انتهای پیام

کد N503765

وبگردی