آفتاب
وزیر دادگستری:

اتخاذ مواضع هوشمندانه باعث تاثیرگذاری ایران شده است

اتخاذ مواضع هوشمندانه باعث تاثیرگذاری ایران شده است

وزیر دادگستری گفت: ایستادگی و اتخاد مواضع درست و هوشمندانه عمل کردن، باعث ایجاد جایگاه ممتاز بین المللی و نقش آفرینی و تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی صبح امروز و در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، بر لزوم هوشیاری و درک درست در قبال مسایل امروز منطقه و جهان تاکید کرد.

وزیر دادگستری با تشریح ساختار و شاکله گروه تروریستی داعش و روند شکل گیری و نفوذ آن در منطقه اظهار کرد: یکی از دلایل شکل گیری داعش، جریان سازی به منظور تجزیه جهان اسلام بود و در این مسیر چندین هدف را دنبال می کرد.

وی ادامه داد: یکی از این اهداف، تضعیف و ایجاد مشغولیت و درگیری در داخل جهان اسلام بود که در این راه تا حدودی نیز موفق شدند. هدف دیگر این گروه تثبیت موقعیت اسراییل در منطقه و از طرفی از صحنه خارج کردن قدرت‌های تاثیرگذار از جمله جمهوری اسلامی ایران بود که به لطف خدا به هیچ یک از این اهداف خود دست پیدا نکردند.

پورمحمدی با بیان این مطلب که رهبران ائتلاف ضد داعش، روزی خود حامی و شکل دهنده این گروه تروریستی بوده اند ولیکن امروز رنگ عوض کرده و خود را مدعی مقابله با آن معرفی می کنند، در مورد لزوم هوشیاری و اتخاد موضع دقیق در این خصوص هشدار داد.

وی گفت: مدیران و کارگزاران و نقش‌آفرینان باید توجه ویژه‌ای به این مسایل داشته باشند. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران باطل السحر است و این سحر و وارونگی و قیافه حق به جانب گرفتن که مردم جهان را سردرگم کرده است، توسط جمهوری اسلامی ایران رسوا و آشکار شده است.

وزیر دادگستری به استفاده گروه تروریستی داعش از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و شبکه های اجتماعی در جذب نیرو و تبلیغات وسیع در این حوزه اشاره کرد و تصریح کرد: گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، امری اجتناب ناپذیر است و برخورد انفعالی با چنین پدیده هایی راهگشا نخواهد بود.

وی همچنین افزود: همانگونه که در جنگ غزه شاهد بودیم، فلسطینیان با استفاده از همین امکانات، توفیقات خوبی کسب کردند و چنین اتفاقاتی به ما نشان می‌دهد که استفاده درست از ابزارهای نوین ارتباطی، قدرت آفرین است.

پورمحمدی گفت: بر خلاف ادعای برخی، جمهوری اسلامی ایران در تئوری و عمل اثبات کرده است که در خط مقدم مبارزه با خشونت و تروریسم قرار دارد و رهبران کشورهای مختلف نیز به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند و به دنبال برقراری ارتباطات گسترده با ما هستند که این امر نشان از اتخاذ مواضع صحیح و هوشمندانه و عاقلانه عمل کردن است که باعث نقش آفرینی و تاثیرگذاری ما شده است.

انتهای پیام

کد N503748

وبگردی