آفتاب

روزنامه داون: پاکستان بیشترین کشتار و خرابی را از حملات 11 سپتامبر دیده است

روزنامه داون: پاکستان بیشترین کشتار و خرابی را از حملات 11 سپتامبر دیده است

پاکستان بیش از هر کشور دیگری پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به آمریکا، از کشتار، خرابی و فجایع اقتصادی رنج برده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، حملات سال 2001 به برج‌های دو قلوی تجارت جهانی در نیویورک و پنتاگون که القاعده به عنوان عامل آن معرفی شد، جان 2753 تن را گرفت. مقام های پاکستانی تأیید کرده‌اند که این کشور از زمان پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای جنگ با ترور پس از حملات 11 سپتامبر حدود 50 هزار کشته داده است.

طبق گفته مقام‌های پاکستان،‌ اسلام آباد همچنین 100 میلیارد دلار طی همین مدت زیان داده است. در شرایطی که جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌خواست تا طالبان افغانستان را به دلیل پناه دادن به اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده تنبیه کند، پرویز مشرف، رئیس‌جمهور نظامی وقت پاکستان به ارتش آمریکا اجازه داد تا از پایگاه‌های هوایی این کشور به عنوان مرکز عملیات علیه طالبان در افغانستان استفاده کند.

روزهای پس از حملات 11 سپتامبر پرویز مشرف درسخنانی تلویزیونی از تصمیم خود برای پیوستن به جنگ آمریکا علیه طالبان حمایت کرده و مردم پاکستان را مطمئن ساخت که این سیاست موجب رونق اقتصادی تضمین برنامه هسته‌ای و حل مناقشه کشمیری با هند می‌شود.

با این حال در سیزدهمین سالروز حملات 11 سپتامبر پاکستان در دشوارترین مرحله در تاریخ 67 ساله خود دست و پنجه نرم می‌کند و هر کس به شرایط کنونی پاکستان نگاهی بیندازد متوجه می‌شود که وعده‌های آمریکا به مشرف توخالی و غلط بود.

اکثر مردم پاکستان هم اکنون بر این باورند که این کشور همچنان به دلیل اتخاذ سیاست پیوستن به جنگ آمریکا در حال صدمه دیدن است.

انتهای پیام

کد N503718

وبگردی