آفتاب
غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

شکایتی از سوی انصار حزب‌الله به من ابلاغ نشده است/همه باید در چارچوب قانون حركت كنند

شکایتی از سوی انصار حزب‌الله به من ابلاغ نشده است/همه باید در چارچوب قانون حركت كنند

ما باید تلاش کنیم که فرهنگ و دانش نسل جوان را بالا ببریم تا هر کس سود و ضرر خود را به خوبی تشخیص دهد و رفتار و کردار خود را متناسب با آن تنظیم کند. قطعا اهالی فرهنگ و هنر در این زمینه در کنار رسانه‌ها و دولت نقش قابل توجهی دارند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بنده در مباحث فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب از دیدگاه روحانی حمایت می‌کنم و معتقدم که این مساله مورد تایید رهبری نیز است.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی کشور و بحث گشت‌های انصار حزب‌الله گفت: البته انگیزه و حسن نیت این افراد برای رفع مشکلات مربوط به عفاف و حجاب خوب است، اما نظر رهبری، مسئولین و همه دلسوزان نظام این است که باید همه طبق قانون و مقررات عمل کنند.

وی افزود: در مورد چگونگی کار این گشت‌ها باید وزارت کشور، قوه قضاییه و مجلس نظر بدهند؛ اما بنده در مباحث فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب از دیدگاه روحانی حمایت می‌کنم و معتقدم که این مساله مورد تایید رهبری نیز است.

غرویان تاکید کرد: فرهنگ مقوله‌ای نرم‌افزاری است که باید با ابزارهای متناسب با آن برخورد کرد. فرهنگ با دل و جان و اندیشه سر و کار دارد. ابزار نشر فکر و اندیشه نیز استدلال و شخصیت‌پروری است.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم که فرهنگ و دانش نسل جوان را بالا ببریم تا هر کس سود و ضرر خود را به خوبی تشخیص دهد و رفتار و کردار خود را متناسب با آن تنظیم کند. قطعا اهالی فرهنگ و هنر در این زمینه در کنار رسانه‌ها و دولت نقش قابل توجهی دارند.

غرویان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شکایتی از سوی انصار حزب الله به شما ابلاغ شده است، گفت: تاکنون مطلب قانونی و رسمی به من ابلاغ نشده است و به طور کلی من در جریان این مساله نیستم. هر بحثی مجرای قانونی خود را دارد.

کد N503704

وبگردی