آفتاب

اصلاح تغذیه، روش سودمند برای درمان آلرژی

اصلاح تغذیه، روش سودمند برای درمان آلرژی

محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه اصلاح تغذیه، شیوه‌ی سودمندی برای درمان آلرژی است، گفت: عارضه‌ی آلرژی با داروهای شیمیایی درمان قطعی ندارد.

«رحیم رسولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، افزود: درمان شیمیایی عوارض زیادی از قبیل بیخوابی، خواب‌آلودگی، پر فشاری خون و نارسایی کلیه‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای درمان آلرژی باید به جای داروهای شیمیایی از داروهای طبیعی و گیاهی استفاده کرد، البته در این زمینه سودجویان زیادی هستند از این‌رو باید آگاهانه رفتار کرد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه اگرچه روش‌های درمانی طبیعی کند و بطئی است اما می‌توانند اثر قطعی داشته باشند، گفت: اگر به هنگام تمیز کردن خانه دچار عطسه می‌شوید تنها علت آن وجود گرد و غبار و ذرات خاک نیست برخی اشخاص بیش از دیگر افراد به مهاجمان ریز معلق در هوا واکنش نشان می‌دهند که آن سبب عطسه و آبریزش بینی و چشم می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: مهاجمان معلق در هوا عوامل بیماریزا نیستند بلکه موادی بی‌آزار نظیر گرده‌ی گل‌ها، گرد و خاک، غبار پنهان که اغلب بر روی فرش، موکت لباس‌های پرزدار یافت می‌شود و «مایت» نام دارند.

وی با بیان اینکه درمان استاندارد آلرژی، مصرف داروهای آنتی‌هیستامینی و ضداحتقانی است، یادآور شد: آنتی‌هیستامین‌ها مانع ترشح هیستامین شده و مجاری تنفسی بینی را باز کرده و خشک نگه می‌دارد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به نتایج بررسی‌های اخیر محققانی که سال‌ها عمر خود را صرف تحقیق تئوری در خصوص بیماری‌ها کرده‌اند، افزود: عامل عمده‌ی آلرژی‌ها، نادرست بودن نوع تغذیه است اما من اعتقاد زیادی ندارم و معتقدم نوع تغذیه در تحلیل و یا پیشرفت این بیماری دخالت زیادی دارد.

رسولی با اشاره به اینکه کبد عمل متابولیسم را برعهده دارد، افزود: مواد غذایی طبیعی که عمدتاً تک ترکیبی است اندام‌هایی مانند کبد را زیاد تحت فشار قرار نمی‌دهند و سوخت و ساز بدن در سریع‌ترین زمان و آسان‌ترین روش انجام می‌شود.

کارشناس مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ارومیه اصلاح تغذیه روش سودمندی برای درمان آلرژی است، گفت: امروزه باتوجه به تبلیغات فراوان در خصوص غذاهایی از قبیل چیپس، پفک و فست فودها، گرایش افراد به این غذاها افزایش یافته اما متأسفانه اطلاعاتی در خصوص مضرات این غذاها به‌درستی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

محقق گیاهان دارویی افزود: آلرژی به دو دسته‌ی جزئی و کلی تقسیم می‌شود، برخی از خود واکنش جزئی نشان داده اما در این میان افرادی هم هستند که حتی با نیش زنبور عسل به کما می‌روند که این آلرژی «آنافیلاکسی» نام دارد.

رسولی با اشاره به علائم شوک آنافیلاکسی گفت: علائم شوک آلرژی آنافیلاکسی عبارتند از تنگی‌نفس، از حال رفتن، افت شدید فشار، تشنج که در این شرایط شخص باید به‌طور اورژانسی تحت درمان باشد.

وی با بیان اینکه در طب مدرن برای درمان عارضه‌ی آلرژی روش سودمندی وجود دارد که خوشبختانه این روش در 55 درصد افراد موثر است، تصریح کرد: این روش درمانی به روش تزریق آلرژیایی معروف است که مواد آلرژی‌زا را وارد بدن می‌کند و بتدریج بدن سازگار می‌شود و آلرژی خود به خود از بین می‌رود.

انتهای پیام

کد N503641

وبگردی