آفتاب
پزشکیان:

اعتبارات خوبی در حوزه سلامت در دست دولت است

اعتبارات خوبی در حوزه سلامت در دست دولت است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتبارات خوبی در حوزه سلامت در دست دولت است، گفت: مدیران موظف هستند پیگیر سرانه منطقه خود برای تخصیص این اعتبارات باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در جمع اعضای شورا و دهیاران بخش گوگان اظهار کرد: 30 هزار میلیارد ریال در بودجه سال جاری برای فصل بهداشت و درمان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار پیش بینی شده است که این اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و سهم استان آذربایجان شرقی با توجه به سرانه جمعیتی رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: با تزریق کامل این مبالغ به بدنه بهداشت و درمان کشور و در صورت برنامه ریزی صحیح برای هزینه‌کرد‌ها، شاهد تحول بزرگی در عرصه بهداشت و درمان کشور خواهیم بود.

پزشکیان با تاکید بر اینکه دولت در حوزه بهداشت و درمان قانون را سر لوحه کار خود قرار داده است، گفت: قوانین حوزه بهداشت و درمان سال ها بود که خاک می خورد، دولت قبل به قانون عمل نمی کرد و به کسی نیز پاسخگو نبود.

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات از عدم اجرای قانون سرچشمه می گیرد چرا که اگر افراد تخصصی در کمیسیون های مجلس حضور داشته باشند و قانون درست تصویب و اجرا شود، مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی توجه به اقتصاد بهداشت را ضروری دانست و گفت: اقتصاد باید به صورت تخصصی در بخش‌های مختلف تعریف شود و اجرای درست و اصولی قوانین بهداشتی نیازمند افراد توانمند در بخش های اقتصاد بهداشت است.

انتهای پیام

کد N503603

وبگردی