آفتاب
فرانسوا اولاند:

داعش یک تهدید بین المللی است/ضرورت حمایت همه جانبه از عراق

داعش یک تهدید بین المللی است/ضرورت حمایت همه جانبه از عراق

رئیس جمهوری فرانسه با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش یک تهدید بین المللی است بر ضرورت حمایت همه جانبه از عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با سخنرانی در کنفرانس بین المللی پاریس درباره عراق اظهار داشت: گروه داعش در راستای از بین بردن جامعه در عراق و سوریه تلاش کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: داعش یک تهدید بین المللی است و بنابراین واکنش به آن نیز باید در سطح بین الملل صورت گیرد.

رئیس جمهوری فرانسه از گروه تروریستی داعش خواست که بدون هدر دادن وقت با این گروه تروریستی مقابله شود و در این رابطه به طور آشکار باید با مسئولان عراقی همکاری شود.

اولاند در ادامه گفت: باید تلاش های استثنایی برای کمک انسانی به عراق انجام شود و سازمان ملل متحد نیز باید در این زمینه حمایت کننده باشد. دوستان عراق باید برای تحقق خواسته های ملت عراق با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت: تنها اراضی عراق با داعش درگیر نیست، بلکه این گروه در سوریه حضور دارد و بسیاری از کشورها از جمله فرانسه را نیز تهدید می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: کنفرانس پاریس گام مهمی در راستای بسیج کردن جامعه جهانی علیه داعش به شمار می رود. این کنفرانس باید حمایت همه جانبه از عراق را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

کد N503550

وبگردی