آفتاب

در پاریس چه خبر است؟

در پاریس چه خبر است؟

نخستین نشست نمایندگان ائتلاف بین المللی علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) دوشنبه در پاریس برگزار می شود.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، گزارش شده که دست کم ۴۰ کشور در این ائتلاف بزرگ حضور دارند. هدف از این نشست تعیین دقیق وظایف و مسئولیت های هر کشور به منظور نابودی این گروه اسلامگرای افراطی است.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، موضع کشور متبوعش را اینگونه تشریح می کند: «ما با دولت عراق همکاری می کنیم تا با تشکیل یک دولت فراگیر بتواند با قدرت جلوی خطر موجود را بگیرد. از دولت محلی کردستان که در خط مقدم مبارزه با داعش است حمایت می کنیم. جنگنده های بریتانیا برای کمک و جمع آوری اطلاعات وارد عمل شده اند. این به معنی اعزام نیروی نظامی به درون خاک عراق نیست. ما با دیگران برای نابودی تهدید تروریستی همکاری می کند.»

گروه دولت اسلامی یا داعش روز گذشته با انتشار ویدئوی دیگر مدعی شد که یک امدادگر بریتانیایی را نیز مانند دو گروگان آمریکایی سر بریده است. مایک هینس بردار این امدادگر در واکنش به این خبر دردناک گفت: «گناه داعش را نباید متوجه اسلام و ساکنان خاورمیانه کرد. داعش بسیار خطرناک است و تهدید جدی برای هر کشور و مذهب و مشی و منشی است. افراطگرایی بزرگترین خطری است که امنیت ساکنان جهان را تهدید می کند.»

نیروهای گروه دولت اسلامی از تابستان اخیر مناطق قابل توجهیی را در عراق و سوریه تصرف کردند و ادعای خلافت اسلامی دارند.

52261

کد N503513

وبگردی