آفتاب

اعدام در انتظار عاملان سلاخی دختر جوان

اعدام در انتظار عاملان سلاخی دختر جوان

زوج جنايتكاري كه دختر جوياي كار را به خانه‌شان كشانده و پس از آزار و اذيت به قتل رساندند، ديروز در حالي پاي ميز محاكمه قرار گرفتند كه حكم اعدام عامل قتل در ديوان عالي كشور تاييد شده است.

روزنامه اعتماد: زوج جنايتكاري كه دختر جوياي كار را به خانه‌شان كشانده و پس از آزار و اذيت به قتل رساندند، ديروز در حالي پاي ميز محاكمه قرار گرفتند كه حكم اعدام عامل قتل در ديوان عالي كشور تاييد شده است.

زن و مرد قاتل پس از كشتن دختر جوان جسد او را مثله كرده و در شهر رها كردند. نهم دي‌ماه 89، ماموران پليس آگاهي ورامين از كشف جسد دختر جواني در منطقه قرچك باخبر شدند. ماموران پس از حضور در محل دريافتند عامل يا عاملان جنايت پس از قتل دختر، جسد او را تكه‌تكه كرده و در دو منطقه شهر رها كرده‌اند.

همزمان با كشف جسد، خانواده دختري جوان به نام آمنه با مراجعه به پليس از ناپديد شدن مرموز دخترشان خبر دادند. با بررسي‌هاي پليسي مشخص شد جسد كشف شده متعلق به آمنه است.

با مشخص شدن هويت مقتول، ماموران در ادامه به رديابي آخرين تماس‌هاي آمنه پرداختند و در اين رابطه زن و مردي جوان به نام علي و مريم را دستگير كردند. متهمان ابتدا منكر قتل شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشودند و به قتل آمنه اعتراف كردند.

با تكميل تحقيقات، پرونده متهمان با صدور كيفرخواست براي محاكمه به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و زن و مرد جنايتكار محاكمه شدند. علي در جلسه دادگاه با رد اتهاماتش گفت: مقتول را براي كار به خانه‌مان دعوت كرديم، بعد از دو ساعت همسرم با او درگير شد و با ليوان دو ضربه به سر آمنه زد.

همسرم با داد و فرياد از من خواست كه با چاقو مقتول را بزنم، من هم تحت تاثير حرف‌هاي او دو ضربه چاقو به كمر دختر جوان زدم. بعد از قتل، خانه را ترك كردم و وقتي صبح برگشتم همسرم جسد مقتول را درحمام خانه تكه‌تكه كرده بود.

مريم نيز در دفاع از خود گفت: وقتي آمنه را به خانه آوردم، شوهرم طلا‌هاي او را ديد و وسوسه شد، به همين خاطر دست و پاي دختر جوان را با طناب بست و بعد هم با تهديد از من خواست با ليوان دو ضربه به سر مقتول بزنم.

قرار بود آمنه را بي‌هوش كرده و پس از سرقت طلاهايش، او را مقابل خانه‌شان رها كنيم، اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه شوهرم او را با چاقو كشت.

بعد از دفاعيات متهمان و وكلاي مدافع آنها، دادگاه به‌صورت غيرعلني ادامه يافت و با تكميل تحقيقات قضات، ختم رسيدگي به اين پرونده اعلام شد. قضات دادگاه پس از شور، علي را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام تجاوز به اعدام، و به خاطر جنايت بر ميت به ديه و به اتهام سرقت مقرون به آزار به زندان محكوم كردند.

همسر او هم به اتهام سرقت و جنايت بر ميت به زندان و پرداخت ديه محكوم شد. با اعتراض متهمان، پرونده براي رسيدگي به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان عالي كشور حكم را نقض كرده و براي رسيدگي دوباره به دادگاه كيفري بازگرداندند.

صبح ديروز زوج جنايتكار دوباره پاي ميزمحاكمه قرار گرفتند. علي با رد جنايت بر ميت و تجاوز گفت: هيچگاه مرتكب تجاوز به عنف نشدم. پس از قتل خانه را ترك كرده و وقتي برگشتم متوجه شدم همسرم جسد را تكه تكه كرده است.

مريم هم با رد اين اتهام گفت: من قسمت پاها و همسرم بالا تنه مقتول را تكه تكه كردم. پس از آخرين دفاعيات متهمان قضات دادگاه براي صدور حكم وارد شور شدند.
کد N503296

وبگردی