آفتاب

دمشق برای اولین بار از زمان تعلیق عضویتش در کنفرانسی عربی شرکت کرد

دمشق برای اولین بار از زمان تعلیق عضویتش در کنفرانسی عربی شرکت کرد

نظام سوریه برای اولین بار بعد از به حالت تعلیق درآمدن عضویتش در اتحادیه عرب، در یک کنفرانس عربی که در شهر شرم الشیخ مصر برگزار شده است، حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، هیات چهارنفره از اعضای نظام سوریه در دومین کنفرانس عربی "ممانعت از خطرات حوادث ناگوار" در شهر شرم الشیخ در شمال شرق مصر شرکت کرد. این کنفرانس تا فردا (سه‌شنبه) به کار خود ادامه خواهد داد.

این نشست با همکاری دولت مصر، اتحادیه عرب و سازمان ملل برگزار شده است.

هدف از این کنفرانس تدوین ساز و کار عربی به منظور مقابله با فجایعی است که قرار است در کنفرانس بین‌المللی ژاپن در این باره در ماه مارس سال آینده میلادی برگزار شود.

اتحادیه عرب بعد از اتخاذ تصمیمی از سوی وزیران خارجه کشورهای عربی در سال 2011 میلادی مبنی بر متعهد نبودن نظام سوریه به طرح عربی عضویت سوریه را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورد.

راتب عدس، یکی از اعضای هیات سوری ضمن اظهار خرسندی از مشارکت نظام سوریه در این نشست گفت: باعث افتخار من است که به عنوان نماینده کشورم در این نشست حضور پیدا کنم.

از سوی دیگر، مشیرة وهبی، رئیس بخش توسعه و همکاری بین‌المللی در اتحادیه عرب گفت: مشارکت سوریه در این کنفرانس به خاطر این است که سازمان ملل شریکی در برگزاری این نشست بوده و آن را ترتیب داده است.

وی افزود: سازمان ملل عضویت سوریه را در این نشست لغو نکرده و سوریه در نشست‌هایی که اتحادیه عرب به تنهایی برگزار می‌کند، شرکت نمی‌کند چرا که این اتحادیه تصمیم به تعلیق عضویت سوریه گرفته است.

انتهای پیام

کد N503219

وبگردی