آفتاب

دستور به اقدام نظامی علیه عراق سنتی برای روسای جمهور آمریکا

دستور به اقدام نظامی علیه عراق سنتی برای روسای جمهور آمریکا

باراک اوباما پس از اعلام آغاز حملات هوایی علیه داعش به فهرست روسای جمهور پیشین آمریکا پیوست که عملیات نظامی در عراق را به راه انداخته بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیة، تعداد روسای جمهوری آمریکا که ظرف 24 سال اخیر دست به عملیات نظامی در عراق زدند به چهار تن می‌رسد. که در آن‌ها جورج بوش پدر، بیل کلینتون، جورج بوش پسر و دست آخر باراک اوباما هستند.

اجرای این عملیات نظامی با شعارهای سیاسی مختلفی صورت گرفته است تا جایی که حمله به عراق به یکی از آداب و رسوم ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

تاریخ مداخله‌های آمریکا در عراق در یک چهارم قرن گذشته با جورج بوش پدر در ژانویه 1991 آغاز شد و وی در آن هنگام در واکنش به حمله صدام دیکتاتور سابق عراق به کویت، از اجرای عملیات آزادسازی کویت خبر داد.

بیل کلینتون دومین رئیس جمهوری آمریکا بود که به مداخله نظامی در عراق پرداخت تا جلوی قدرت صدام را بگیرد. کلینتون در دسامبر 1988 از آغاز عملیات برای از بین بردن توانایی‌های تسلیحات ارتش عراق با رهبری صدام خبر داد.

در مارس 2003 نیز جورج بوش پسر، پس از جنجال‌هایی مبنی بر اینکه در عراق سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد،‌ حملات گسترده‌ای را علیه عراق به راه انداخت.

رئیس جمهوری سابق آمریکا بر این باور بود که جنگ وی علیه عراق بخشی از مبارزه با تروریسم در جهان است.

در اوایل اوت گذشته نیز باراک اوباما از آغاز حملات هوایی برای فلج کردن توانایی‌های گروه داعش و جلوگیری از پیش‌روی‌های آن و اعزام تعدادی از مشاوران نظامی به عراق خبر داد.

انتهای پیام

کد N503169

وبگردی