آفتاب

تهدید اوکراین به از سرگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای خود

تهدید اوکراین به از سرگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای خود

دانیل پاتریک ولش، از مفسران سیاسی گفت، اینکه کی‌یف متعهد شده است تا در صورتی که حمایت کافی از سوی غرب دریافت نکند، برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد، احمقانه است؛ چه تهدید باشد و چه واقعی.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیشتر والری هلتی، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با تلویزیون اوکراین مدعی شد که کشورهای عضو ناتو هم اکنون در حال ارسال تسلیحات متعارف هستند و گفت: اگر ما امروزه نتوانیم که از اوکراین حمایت کنیم، اگر جهان به ما کمک نکند، ما بار دیگر به سمت تولید تسلیحات هسته‌ای حرکت می‌کنیم تا از خودمان در برابر روسیه دفاع کنیم.

"دانیل پاتریک ولش" در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باید نگران اوکراین هسته‌ای بود، گفت: این تهدید کاملا احمقانه است. اگر حقیقت داشته باشد، خودکشی است و اگر یک تهدید باشد، جسورانه است و مساله دیگر اینکه وزیر دفاع اوکراین گفته است که ارسال سلاح از سوی کشورهای ناتو آغاز شده و ما باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و بعد درباره آتش بس متزلزل میان اوکراین و جدایی طلبان صحبت کنیم. اما مردم اوکراین نمی‌خواهند که به هر قیمتی با روسیه در جنگ باشند.

وی افزود: کشورهای همسایه اوکراین نیز از جمله اسلواکی و تا حدی جمهوری چک و مجارستان تا حدی مشخص است که واکنش آن‌ها چه خواهد بود. هم اکنون کشورهای هم مرز شرق اروپا باید این مساله را درک کنند که واقعا حمایت از طرف بدی هستند و من واقعا متعجبم که چرا آن‌ها به این اظهارات به چشم حرف‌های خطرناک و بی‌ثبات‌کننده نگاه نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N503153

وبگردی