آفتاب

مادر شهید صیدی: اگر 10 پسر هم داشتم همه را فدای انقلاب می کردم

مادر شهید صیدی: اگر 10 پسر هم داشتم همه را فدای انقلاب می کردم

اراک - ایرنا- مادر شهید ˈعلی صیدیˈ گفت: از اینکه فرزندم را به جبهه فرستادم تا از خاک وطن دفاع کند پشیمان نیستم و اگر 10 پسر دیگر هم داشتم همه را فدای میهن و انقلاب اسلامی می کردم.

'زهرا عقیل آبادی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز جنگ تحمیلی فرزندم هوای جبهه ها را در سر می پروراند و می گفت احساس تکلیف می کنم.

وی بیان کرد: علی معتقد بود وقتی امام خمینی(ره) ندای 'هل من ناصر ینصرنی' سر می دهد ، لبیک گفتن به این ندا بر همه کسانی که توانایی جنگ کردن دارند واجب است بنابراین من باید به یاری هموطنانم بشتابم.

این مادر شهید اظهار کرد: وقتی عشق و علاقه فرزندم را به امام راحل و انقلاب اسلامی می دیدم احساس سربلندی داشتم و خودم فرزندم را برای رفتن به جبهه تشویق می کردم.

وی ادامه داد: علی به همراه پدرش در جریان پیروزی انقلاب بسیار فعال بود و در تظاهرات و راهپیمایی ها علیه نظام شاه حضور مستمر داشت و اعلامیه های امام (ره) را در اراک و بعضی روستاهای همجوار توزیع می کرد.

عقیل آبادی اضافه کرد: عشق خانوادگی ما به انقلاب اسلامی و امام راحل باعث شد که فرزندم در آغاز جنگ تحمیلی بدون فوت وقت و با علاقه ای مثال زدنی خود را به جبهه های جنوب و غرب کشور برساند.

وی گفت: لبیک به ندای امام خمینی(ره)، حراست از خاک پاک ایران و دفاع از دین و ناموس مهمترین انگیزه فرزندم برای رفتن به جبهه بود چرا که او مانند دیگر فرزندان وطن نسبت به این مسائل تعصب و غیرت داشت.

این مادر شهید بیان کرد: علی با هدف اعزام به جبهه در سال 1359 به استخدام سپاه پاسداران درآمد و سه ماه بعد با بدرقه من و پدرش عازم مناطق عملیاتی شد.

وی بیان کرد: علی در تمام عملیات های رزمندگان اسلام حضور موثر و جسورانه داشت به همین دلیل دو سال بعد از اینکه به استخدام سپاه پاسداران درآمد به عنوان فرمانده یکی از گردان های لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) منصوب شد.

این مادر شهید بیان کرد: علی پس از پنج سال حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل در نخستین روز تابستان سال 1365 در منطقه عملیاتی مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و سه روز بعد، خبر شهادتش را به ما دادند، اما من و پدر علی هیچگاه از اینکه فرزندمان را به جبهه فرستاده بودیم پشیمان نشدیم زیرا حضور در جبهه را یک تکلیف الهی برای ملت ایران می دانستیم.

وی بیان کرد: از نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی می خواهم که درخصوص جنگ تحمیلی و انگیزه ها رزمندگان تحقیق و پژوهش کرده و به عمق وطن پرستی و عشق و ارادات این عزیزان به انقلاب اسلامی و خاک ایران پی ببرند.

در فرازهایی از وصیت نامه این شهید آمده است: 'حفظ شرافت و حیثیت ایران اسلامی نیاز به جانفشانی جوانان دارد و اگر امروز در مقابل رژیم بعثی صف آرایی نکنیم مشخص نیست که فردا چه بر سر این مرز و بوم می آید.

امروز همه کسانی که در ایران اسلامی نفس می کشند تکلیف دارند که برای دفاع از کیان ایران اسلامی بپا خیزند و در مقابل کفر و استکبار ایستادگی کنند و اجازه دست درازی به خاک وطن را به آنها ندهند'.

شهید علی صیدی نهم بهمن سال 1332 در اراک متولد و یکم تیر سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

7115/559/ 684
کد N503094

وبگردی