آفتاب

تقدیر نخست وزیر لبنان از قطر

تقدیر نخست وزیر لبنان از قطر

نخست وزیر لبنان از تلاش‌های قطر در آزادسازی سربازان لبنانی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از الجزیره، تمام سلام، نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه مسئولیت آزادسازی سربازان لبنانی ربوده شده برعهده تمامی مردم لبنان است، اعلام کرد: لبنان کمک‌هایی را که قطر ممکن است برای آزادی سربازان لبنانی ربوده شده در سوریه انجام دهد، می‌پذیرد.

نخست وزیر لبنان در حاشیه دیدارش با شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر در دوحه، از تلاش‌های این کشور برای آزادسازی نزدیک به 30 سرباز و یک مسئول امنیتی لبنانی که از سوی گروهک ترویستی داعش و جبهه النصره، در سوریه ربوده شده‌اند، تقدیر کرد.

تمام سلام در کنفرانس مطبوعاتی دوحه گفت: مجبور هستیم برای حل این بحران با برادرانمان در قطر همکاری داشته باشیم و با مسئولان دوحه که طبق دستورات شاهزاده قطر ملزم به پیگیری این موضوع هستند در ارتباط باشیم.

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه سرلشکر عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت ملی لبنان برای پیگیری این موضوع در دوحه خواهند ماند، ابراز امیدواری کرد لبنان بتواند این پرونده پیچیده را گام به گام جلو ببرد.

سلام گفت: اهداف برای حل این مساله با پشتکار و کار سخت وجود دارد و این پرونده به مخفی کاری و پنهان سازی برای تسهیل عملیات و حل بحران با تمامی توان و امکانات موجود نیاز دارد.

وی افزود: گفت‌وگوهای دوحه شامل برخی عملیات‌ و موضوعاتی از جمله موضوع پناهندگان سوریه و نیازمندی‌های این شرایط دشوار و نقش لبنان در بهبود شرایط این افراد هم بود.

سلام تاکید کرد: امیر قطر هم از توجه این کشور به موضوع و پناهندگان و تمایل قطر برای کمک به آوارگان سوری و کاهش رنج این مردم خبر داد.

تمام سلام صبح روز یکشنبه برای اولین بار پس از تشکیل کابینه در فوریه گذشته با یک هیات از وزرای خود وارد دوحه شد. او در این دیدار یک روزه با شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار کرد.

در دوم اوت درگیری‌های شدیدی بین ارتش لبنان و گروه‌های مسلح در عرسال لبنان درگرفت. گروه‌های مسلح در پی بازداشت عماد احمد جمعه، فرمانده لشگر فجر سوریه، از این کشور وارد عرسال شده‌ بودند که درگیری‌های بین ارتش لبنان و نیروهای مسلح موجب کشته شدن ده‌ها تن از دو طرف و ربودن تعدادی از سربازان و نیروهای امنیتی لبنان شد.

گروهک تروریستی دولت اسلامی (داعش) پس از اعدام سرهنگ علی السید و یک سرباز به نام عباس ملدج، 9 سرباز لبنانی را بازداشت کرد. جبهه النصره هم پس از اینکه 13 اسیر را در چندین مرحله آزاد کرد، 18 نظامی از جمله 17 سرباز و یک مسئول امنیتی را در بازداشت خود نگه داشت.

گفته می‌شود قطر در این هفته، در آزادسازی 45 سرباز صلح‌بان اهل فیجی که از سوی جبهه النصره در جولان ربوده شده بودند و یک خبرنگار آمریکایی به نام "متیو کرتیس" که در حدود 22 ماه در بازداشت همین گروهک بود، نقش مهمی ایفا کرد.

انتهای پیام

کد N503013

وبگردی