آفتاب

ارتش سوریه کنترل ریف حماة را به دست گرفت

ارتش سوریه کنترل ریف حماة را به دست گرفت

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در این کشور موفق شدند کنترل تمامی مناطقی را که مخالفان سوری ظرف دو سال گذشته در ریف حماة بر آن سلطه یافته بودند، به دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تلویزیون سوریه با انتشار تصاویری اعلام کرد که ارتش این کشور توانست کنترل تمامی مناطقی را که طی دو سال گذشته مخالفان مسلح در ریف حماة واقع در مرکز سوریه بر آن سلطه یافته بودند، در دست بگیرد.

به گزارش تلویزیون سوریه، ارتش این کشور پس از درگیری‌ها با گروه‌های مسلح توانست کنترل شهرک "طیبه الامام"، "لویبده"، "زور ابوزید" و پل "حلفایا" در ریف شمالی حماة را در دست گرفت و یگان‌های ارتش برای تحت تعقیب قرار دادن افراد مسلح به بازرسی دقیق این شهرک‌ها پرداختند.

همچنین براساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش پایگاه‌های افراد مسلح در روستای "الصیاد" و شهرک "کفر زیتا" در ریف حماة را هدف قرار دادند.

این در حالی است که گردان‌های مخالفان نیز با موشک گراد پایگاه‌های ارتش در شهر "السقیلبیه" در ریف غربی حماة را هدف قرار دادند. همچنین درگیری‌های شدیدی میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی سوریه در "عسال الورد" در منطقه القلمون رخ داد.

از سوی دیگر منابع مخالفان سوری اعلام کرده بودند که 16 تن از نیروهای ارتش سوریه در حمله مخالفان به پایگاه‌های ارتش در شهر "السقیلبیه" در ریف غربی حماة کشته شدند.

همچنین برخی منابع مخالفان اعلام کردند که تعداد زیادی از نیروهای دولتی در حمله مخالفان مسلح به موسسه نظامی در شهر حلب کشته شدند.

در همین راستا درگیری‌هایی نیز میان گروه تروریستهای داعش با نیروهای امنیتی سوریه در منطقه "القلیع" و "آبار جزل" در شرق "تدمر" در حمص رخ داد که موجب کشته شدن چهار تن از نیروهای نظامی و به هلاکت رسیدن دو تن از اعضای داعش شد.

همچنین شبکه سوریه اعلام کرد که رضا حافظ مخلوف، یک افسر عالی رتبه در سازمان اطلاعات هوایی نیروهای امنیتی سوریه در پی درگیری‌ها در منطقه "جوبر" در دمشق کشته شد.

مخالفان سوری نیز توانستند به منطقه "سلیمان الحلبی" در شرق حلب یورش برده و کنترل چندین ساختمان مسکونی را در دست بگیرند.

انتهای پیام

کد N503001

وبگردی