آفتاب

ابراهیم جعفری در پاریس: پاسخ ما به اقدامات داعش باید بسیار جدی باشد

ابراهیم جعفری در پاریس: پاسخ ما به اقدامات داعش باید بسیار جدی باشد

وزیر خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد: آغاز فعالیت داعش از عراق نبود و به این کشور نیز ختم نخواهد شد. برای همین ما باید واکنش بسیار قوی برای مقابله با این گروه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق پس از ورودش به پاریس برای مشارکت در کنفرانس "حمایت از امنیت در عراق" گفت: گروه "دولت اسلامی" (داعش) در عراق شروع به کار نکرده است و در این کشور نیز به پایان نخواهد رسید اما هدف ما این است که واکنش قوی نسبت به این گروه انجام دهیم.

وی گفت: هدف ما تنها این نیست که کشورها در کنفرانس حمایت از صلح و امنیت در عراق شرکت کنند چرا که داعش پدیده‌ای جهانی است و چالشی جهانی برای تمامی کشورهاست. برای همین ما می‌خواهیم برای مقابله با این گروه واکنش قوی از خود نشان دهیم.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: داعش امروز در عراق ظاهر شده است، اما آغاز این گروه از عراق نبود.

وی همچنین از تمامی کشورهای جهان خواست تا متحد شده و برای مقابله با داعش آماده شوند.

جعفری گفت: داعش پدیده‌ای عراقی یا آسیایی نیست بلکه پدیده‌ای جهانی است برای همین ما خواهان این هستیم تا کشورهای منطقه و دیگر کشورها در این کنفرانس شرکت کنند تا برای مقابله با اقدامات داعش واکنش قوی از خود نشان دهند.

وی تاکید کرد: جهان باید صحنه تلاشی واقعی با درخواست برای صلح، محبت، اعتماد و همبستگی میان تمامی ملت‌ها به عنوان معادله‌ای جهت مقابله با داعش باشد که همواره برای ایجاد دو دستگی در میان ملت‌ها دست به اقدام می‌زند.

از سوی دیگر، فواد معصوم،‌ رئیس جمهوری عراق خواهان مشارکت گسترده تمامی کشورها در کنفرانس حمایت از صلح و امنیت عراق در پاریس شد و بر لزوم دعوت از ایران برای شرکت در این کنفرانس به خاطر اهمیت نقش این کشور در منطقه و به ویژه حمایت مالی، انسانی و لجستیکی آن از دولت عراق برای مقابله با بحران آوارگان در این کشور تاکید کرد.

همچنین شورای انقلابیون عشایر استان الانبار در پیامی به شرکت کنندگان در این کنفرانس از آن‌ها خواست تا شبه نظامیان طایفه‌ای در عراق را گروه‌های تروریستی بخوانند و با آن‌ها مانند گروه‌های القاعده و گروه داعش برخورد کنند.

قرار است امروز (دوشنبه) کنفرانس حمایت از صلح و امنیت در عراق با مشارکت 20 کشور در پاریس برگزار شود.

فواد معصوم روز یکشنبه برای شرکت در این کنفرانس به همراه ابراهیم جعفری و یک هیات عراقی وارد پاریس شدند.

انتهای پیام

کد N502873

وبگردی