آفتاب

شب شادی ایران، فرانسه ، لهستان، برزیل ، روسیه و آلمان

شب شادی ایران، فرانسه ، لهستان، برزیل ، روسیه و آلمان

تهران- ایرنا- تیم والیبال ایران فرانسه، لهستان برزیل ، روسیه و آلمان به مرحله بعدی رقابت های جهانی والیبال صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا٬ در آخرین روز از مرحله دوم رقابت های جهانی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک صربستان را مغلوب کرد. تیم ملی والیبال کشورمان در ست اول را با نتیجه 25 – 27 به سود خود به پایان برد اما در ست دوم 25 – 22 مغلوب صربستان شد.

در ست سوم این شاگردان کواچ بودند که با نتیجه 22 - 25 به پیروزی رسیدند. والیبالیست های کشورمان که سودی صعود در ذهن داشتند در ست چهارم با نمایشی قدرتمندانه تیم صربستان را با نتیجه 18 – 25 شکست دادند و در نهایت با توجه به برد آرژانتین در برابر آمریکا ایران جواز حضور در مرحله بعد را پیدا کرد.

در دیگر بازی این گروه آرژانتین با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید تا ولاسکو سرمربی آرژانتین که پیشتر هدایت تیم والیبال ایران را برعهده داشت به صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعد رقابت های لیگ جهانی کمک کند.

آرژانتین در دیدار با آمریکا ست اول را با نتیجه 19 – 25 واگذار کرد٬ ست دوم را با نتیجه نزدیک 28 – 26 برد و در ست سوم نیز با نتیجه 25 – 20 به برتری رسید اما باخت این تیم در ست چهارم با نتیجه 23 – 25 برابر آمریکا بازی این دو تیم را به ست پنجم کشاند و در نهایت آرژانتین در ست آخر با پیروزی 15 – 11 موجب حذف آمریکا از رقابت های جهانی شد.

در دیگر بازی های این گروه لهستان در برابر فرانسه با نتیجه 3 بر دو به پیروزی رسید. این تیم ست اول را با نتیجه 25 - 18به سود خود پایان برد اما در ست دوم با نتیجه 21 – 25 مغلوب حریف خود شد. در ست سوم نیز لهستان 25 – 23 برابر فرانسه پیروز شد اما این تیم ست چهارم را با نتیجه 22 – 25 به آمریکا واگذار کرد تا ست پنجم تعیین کننده تیم برنده باشد.

در ست پنجم این لهستان بود که با نتیجه 15 – 12 به پیروزی رسید تا در نهایت فرانسه٬ لهستان و ایران از این گروه به مرحله بعد صعود کنند.

در گروه دیگر این رقابت ها نیز برزیل 3 بر یک روسیه را شکست داد؛ فنلاند 3 بر صفر بلغارستان را مغلوب و ایتالیا 3 بر یک از سد استرالیا گذشت. همچنین آلمان 3 بر صفر کانادا را شکست داد و بازی تیم های والیبال چین و کوبا با نتیجه 3 بر دو به سود چین به پایان رسید.

بدین ترتیب تیم های فرانسه با 17 امتیاز٬ لهستان 16 امتیاز٬ ایران 15 امتیاز ٬ برزیل 21 امتیاز٬ روسیه 17 امتیاز و آلمان با 15 امتیاز از دو گروه حاضر در این رقابت ها٬ جواز حضور در مرحله نهایی رقابت های لیگ جهانی والیبال را کسب کردند.

شبک**1983 ** 1917
کد N502778

وبگردی