آفتاب
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

راه‌اندازی کمیته "پیشگیری از مصرف سیگار و قلیان"

راه‌اندازی کمیته "پیشگیری از مصرف سیگار و قلیان"

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی کمیته‌ای در وزارت بهداشت به منظور طراحی و تدوین آیین‌نامه‌ «پیشگیری از مصرف سیگار و قلیان» خبر داد.

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت اجرای بیمه درمان معتادان کشور نیز گفت: چندی پیش بیمه درمان معتادان در شورای عالی بیمه مصوب شد و پس از آن به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رسید.

وی ادامه داد: اکنون هماهنگی‌های لازم در حال انجام بوده و مشکلی درخصوص اجرای بیمه معتادان نداریم. امیدواریم این پوشش از ابتدای مهرماه برای جامعه هدفش محقق شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین درباره روند همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد گفت:‌ تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش به امضا رسیده که مفاد مختلفی دارد. اجرای طرح مدارس عاری از خطر، ارائه آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، مدرسه مراقبت محور، طرح آموزش مهارت‌های مراقبت از خود و برگزاری جلسات آموزشی برای اولیا، تولید و توزیع بسته‌های آموزشی از جمله مفاد این تفاهم نامه هستند که امسال اجرا می‌شوند.

جزینی درباره مبارزه با سوء مصرف سیگار و قلیان در بین دانش آموزان نیز عنوان کرد: اخیرا کمیته‌ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است که نماینده ستاد مبارزه با موادمخدر نیز در آن حضور دارد. این کمیته در تلاش است تا آیین‌نامه‌ای در راستای پیشگیری از مصرف سیگار و قلیان طراحی و تدوین کند.

انتهای پیام

کد N502757

وبگردی