آفتاب
والیبال‌ مردان‌ جهان- لهستان؛| 204637

قهرمان المپیک مقهور هنرنمایی والیبال ایران/ امیدهای صعود رنگ گرفت

قهرمان المپیک مقهور هنرنمایی والیبال ایران/ امیدهای صعود رنگ گرفت

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی غرور انگیز مقابل صربستان قهرمان المپیک و تیم رده ششم والیبال دنیا در آستانه صعود به جمع شش تیم برتر مرحله نهایی قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین و آخرین دیدار از مرحله دوم رقابت های والیبال مردان جهان به مصاف صربستان رفت و موفق شد حریف مطرح اروپای شرقی خود را با نتیجه 3 بر 1 به زانو درآورد و سه امتیاز با ارزش این دیدار را به حساب خود واریز کرد تا با کسب 15 امتیاز منتظر نتایج سایر حریفان خود باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دیدار که در ورزشگاه اطلس شهر لودز لهستان برگزار شد، تیم کشورمان با ترکیب اولیه ظریف، غفور، معروف، موسوی، قائمی و غلامی به میدان رفت و با نتیجه 3-1 مقابل حریف به برتری دست یافت تا شانس خود را برای صعود به عنوان تیم سوم گروه افزایش دهد. 

در این دیدار تیم کشورمان با نتایج 27 - 25، 22 - 25، 25-22، 25 - 18 مقابل حریف قدرتمند خود به برتری رسید. 

تیم کشورمان در این مسابقه شروعی ضعیفی داشت و دوبار در امتیازهای ابتدایی از حریف فاصله گرفت اما با دفاع خوب روی تور و حملات سرعتی توانست امتیازهای از دست رفته را در اواخر ست اول جبران کند و در امتیاز 24 با حریف برابر شود. شاگردان کواچ امتیازهای پایانی را روی تجربه و هوشمندی خود بدست آوردند تا در نهایت گیم اول را 27 بر 25 مقابل حریف به پیروزی دست یابند.

در گیم دوم هر چند امتیازها برابر پیش رفت اما سرویس ها و دفاع ضعیف روی تور که تاحدودی خستگی مسابقه سنگین شب گذشته مقابل لهتان نیز در عملکرد بلند قامتان کشورمان نیز محسوس بود باعث شد تا ست دوم را 22 بر 25 به صربستان واگذار کنیم.

در ست سوم باز هم این تیم ما بود که بهتر آغاز کرد و حتی 4 امتیاز از حریف خود پیش افتاد ولی بازی خوب صرب ها در زدن سرویس و دفاع روی تور این تیم را در امتیاز 10 به نتیجه تساوی رساند اما باز هم این تیم کشورمان بود که در ادامه مسابقه بهتر عمل کرد و اختلاف 4 امتیازی خود را بدست آورد. این اختلاف پشتوانه خوبی برای تیم کشورمان شد و در نهایت بلند قامتان کشورمان در ست سوم 25 بر 22 حریف خود را شکست دادند تا با دو ست برده از حریف پیش بیفتند. 

ایران در ست چهارم طوفانی آغاز کرد و با دفاع خوب و اسپک های تماشایی امیر غفور امتیازهای خوبی را جمع آوری کرد و حتی 9 بر 2 از صربستان پیش افتاد. بازی با روحیه تیم کشورمان در ادامه صرب های را زمین گیر کرد و امتیازهای ارزشمندی را به اندوخته های تیم کشورمان افزود. این فاصله تا امتیازهای پایانی حفظ شد تا بلند قامتان کشورمان این ست را با نتیجه 25 بر 18 به پیروزی برسند و امیدهای کشورمان برای صعود رنگ بگیرد.

تیم ملی با این پیروزی باید منتظر نتیجه دیدار آرژانتین و آمریکا بنشیند تا در صورت شکست آمریکا، تیم کشورمان راهی مرحله نهایی شود. آمریکا در حال حاضر با آرژانتین در حال بازی است و شکست این تیم مقابل مردان ولاسکو می‌تواند صرفنظر از نتیجه دیدار لهستان با فرانسه، منجر به صعود تیم ایران به جمع شش تیم پایانی شود.

کد N502654

وبگردی