آفتاب

امیرعبداللهیان: مبارزه با افراط گرایی باید مبارزه ای حقیقی و واقعی باشد

امیرعبداللهیان: مبارزه با افراط گرایی باید مبارزه ای حقیقی و واقعی باشد

تهران - ایرنا - معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته است که مبارزه با تروریسم و افراط گرایی باید یک مبارزه حقیقی و واقعی و بر اساس حقوق و موازین بین المللی باشد و بصورت ابزاری و گزینشی به این مساله نگاه نشود.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» در دیدار معاون وزیر خارجه جمهوری چک، بر اهمیت رایزنی و تبادل نظر با طرف های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به همکاری مشترک بمنظور حل مسایل منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه برای اقتصاد و سیاست جهانی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه، امنیت و ثبات در این منطقه به نفع جامعه جهانی است و لازم است کشورها در قبال تحولات جاری مسوولانه رفتار کنند.

«مارتین تلاپا» معاون وزیر خارجه جمهوری چک نیز که برای انجام گفت و گو و رایزنی های سیاسی در تهران حضور یافته است، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تهدیدات در محیط پیرامونی،یک کشور باثبات در قلب خاورمیانه و دارای ظرفیت های بالایی است و جمهوری چک برای ارتقای روابط در زمینه های مختلف و کمک به تقویت روندهای سیاسی در منطقه خواهان انجام گفتگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش افراط گرایی و تروریسم درمنطقه گفت:تهدیدات ناشی از تروریسم و افراط گرایی در خاورمیانه، لزوم هماهنگی و همکاری بیشتر جامعه بین المللی و اقدام مشترک برای مبارزه با این پدیده را مضاعف کرده است.

سیام(2)**9189**1856
کد N502624

وبگردی