آفتاب

تیم ملی والیبال ایران از سد صربستان گذشت

تیم ملی والیبال ایران از سد صربستان گذشت

تیم ملی والیبال ایران در بازی با صربستان با نتیجه سه بر یک حریف را شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف صربستان رفت؛ صربسانی كه چیزی برای از دست دادن ندارد. تماشاگران حاضر در سالن كه اكثرا لهستانی بودند در جریان مسابقه تیم ملی صربستان را تشویق می كردند چراكه با پیروزی صربستان در این مسابقه، لهستان شانس بیشتری برای صعود داشت.

ست اول
با شروع ست اول صربستان خیلی زود 3 امتیاز جلو افتاد.اما ایرانی های خسته از بازی سنگین دیشب کاری از پیش نبردند. هم دو امتیاز را جبران کردند.با رد شدن توپ از دست دفاع ایران صربستان امتیاز 5 را گرفت اما دفاع سید اختلاف را به یک رساند که سرویس میرزاجان پور با برخورد به تور امتیاز 6 را به صربستان داد و بعد هم امتیاز 7را گرفتند . میرزاجان پور اما خودش زود جبران کرد با امیتاز 5 اما در مقابل صربستان صاحب امتیاز 8 شد و تایم اوت اول را گرفت. بعداز تایم اوت میرزاجان پور امتیاز 6 را گرفت.دریافت ایران اما خیلی خوب کار نکرد تا صربستان به خوبی استفاده کند.
البته خراب شدن سرویس هم امتیازات صربستان را بالا می برد.امیر غفور اما با دو توپی که به دست دفاع صربستان زد نتیجه را برابر 10-10 کرد و امتیاز 11 را هم صربستانی ها با اوت زدن اسپک به ایران دادند اما خیلی زود جبران کردند.از این امتیاز دو تیم پا به پای هم جلو می رفتند در حالی که تماشاگران لهستانی هم مدام صربستان را تشویق می کردند.در مقابل تماشاگران ایرانی هم با شعارهای ؛«ایران ،ایران و ماشاءا...،ماشاءا...» ملی پوشان را تشویق می کردند تایم اوت دوم را هم صربستان با اوت رفتن دفاع ایران گرفت . 16-15 .

بعداز تایم اوت اول ایرانی ها تا امتیاز 19-18 جلو بودند اما به خاطر اشتباهات بازیکنان در دریافت صربستان 20 تایی شد که میرزاجان پور جبران کرد.صربها با دو دفاع دوامتیاز خودشان را بالا کشیدند که کواچ تایم گرفت. 22-20 .‬

سید با پاس بریده معروف امیتاز 21 را گرفت و جایش را به اریمن تشکری داد تا سرویس بزند اما دریافت ایران دوباره به توپ نرسید تا صربستان 23 امتیازش شود. امیر غفور اختلاف را به یک رساند 23-22 .بعد هم تک دفاعش امیتاز را برابر کرد.23-23 و امتیاز 24 که از زدن توپ به دست دفاع صربستان گرفت و سرمربی صربستان به ناچار تایم گرفت.تایم نتیجه داد و صربستان هم خودش را به امتیاز 24 رساند و اینجا نوبت کواچ بود که تایم بگیرد.وقتی قائمی امتیاز 25 را گرفت دوباره سرمربی صربستان درخواست تایم داد. صربستان زود امتیاز 25 را گرفت اما امیتاز 26 را هم به ایران داد. بالاخره با دفاع ایران ست اول با نتیجه 27 -25 به نفع ایران تمام شد.

ست دوم
اولین امتیاز ست دوم زا بازهم نصیب صربها شد و خیلی زود قائمی جبران کرد.مثل ست اول صربستان تا امتیاز 6 جلو بود اما ایرانی ها نتیجه را برابر 6-6 کردند که به درخواست صربستان ویدئو چک امیتاز را به صربستان داد که اعتراض سعید معروف کاپیتان ایران را در پی داشت. امیر غفور امتیاز 6 را با خوابندن اسپک گرفت.فرهاد قائمی هم امیتاز 7 را گرفت. با اوت رفتن سرویس صربستانی ها ایران 8-7 تایم اوت اول را گرفت.‬

بعد از تایم اول دوباره دو تیم همدیگر را مثل سایه تعقیب می کردند هرکدام سعی می کردند تا از حریف فاصله بگیرد و دیگری هم نمی خواست جا بماند تا اینکه در امتیاز 10 برابر شدند اما اوت رفتن دفاع ایران صربستان را 11-10 جلو انداخت اما ایرانی ها هم با یک دفاع جبران کردند 11-11 .

یک سرویس خراب و یک دفاع صربستان را دو امتیاز جلو انداخت 13-11 که با اوت شدن سرویس صربها یک امتیاز جبران شد اما میرزاجان پور سرویس را به تور زد تا دوباره اختلاف دو امتیاز برگردد .با این حال سید موسوی ایران را 14-14 کرد که خرابی سرویس دوباره صربها را 15 تایی کرد وخود سید جبران کرد اما با اوت رفتن دفاع تایم اوت دوم به نام صربستان نوشته شد با امتیاز 16-14 .

بعداز آن صربها دو امتیاز بالا کشیدند اما سید یک امتیاز را جبران کرد و توپ بعد از چند دور چرخیدن روی دستهای ظریف خورد تا صربستان 19-81 شود.سرویس میلاد عبادی پور به تور خورد و صربستان را 20 تایی کرد و کواچ چاره ای جز گرفتن تایم نداشت.

کواچ بعد از تایم مهدی مهدوی و شهرام محمودی را به جای معروف و غفور به زمین فرستاد و میلاد عبادی پور هم جای میرزاجان پور را گرفت. وقتی امتیاز به 24-21 شد دوباره معروف و غفور به زمین برگشتند . قائمی امتیاز 22 را بالاخره گرفت . سرویس قائمی به تور خورد تا صربستان با امیتاز 25-22 برنده ست دوم باشد.

ست سوم
ایران ست سوم را با امتیاز شروع کرد و تا امتیاز 6 هم با اختلاف 4 امتیاز جلو بود. در نهایت 8-4 تایم اوت اول را صاحب شدند.

اما سرویس بعد به تور خورد تا ایران 9 امتیازی شود. 9-7 .دفاع دو نفره قائمی و سید ایران را سه امتیاز جلو انداخت. 10-7 . اما بعداز اوت رفتن اسپک ایرانی ها ،آنها دوباره دو امتیاز را با دفاع جبران کردند تا دو تیم برابر 10-10 شوند.این برا امیر غفور یک امتیاز گرفت.‬
‫با اینکه صربها می خواستند از ایران پیشی بگیرند اما ایرانی ها اجازه نمی دادند و با پوئن سرویس معروف و اوت رفتن اسپک صربها 14-11 جلو افتادند.دو امتیاز دیگر ایران را جلو انداخت تا تایم اوت دوم را 16-12 بگیرد.

تا امتیاز 19-15 ایران جلو بود اما با اشتباهات ایرانی ها صربستان خودش را به 17 رساند تا تنها دو اختلاف باشد.همین زمان کواچ تایم گرفت.
‬بالاخره صربها هرچه به آب و اتش زدند نتوانستند این ست را بگیرند و 25-22 نتیجه را به ایران دادند.

ست چهارم

ایرانی ها در ست چهارم با دو دفاع و یک پوئن سرویس 3- صفر جلو افتادند که صربها یک امتیاز گرفتند. امتیاز چهارم را هم ایرانی ها گرفتند اما با در خواست صربها و ویدئو چک از ایران کسر شد اما میرزاجان پور خیلی زود با دو اسپک جبران کرد. دفاع سه نفره سید،معروف و غفور امتیاز را 7-2 جلو انداخت تا سرمربی صربها تایم بگیرد،اما تایم هم کارساز نشد و ایران با امتیاز 8 -2 تایم اوت اول را گرفت.

ایرانی ها به رغم بازی آرام اما یک به یک امتیاز روی امتیازاتشان می گذاشتند تا امتیاز 14-6 ثبت شد.بالاخره صربها امتیازاتشان را به 8 رساندند و همین موقع میلاد عبادی پور به جای میرزاجان پور به زمین امد.بالاخره بعداز لحظات کشدار ایران با امتیاز 16-9 تایم اوت دوم را گرفت.

شاگردان کواچ که متوجه برد تیم ولاسکو مقابل امریکا در ست سوم شدند ،انگیزه مضاعفی برای پیروز ی گرفتند و امتیاز 21-14 را ثبت کردند. وقتی ایران به امتیاز 22-14 رسید سرمربی صربستان تایم گرفت که نتیجه اش امتیاز 15 بود . البته خیلی زود ارمین تشکری امتیاز 23 را گرفت.ایران تنها یک امتیاز می خواست که صربها دو امتیاز گرفتند اما امیر غفور کار را تمام کرد. با نتیجه 25-17 .
کد N502583

وبگردی