آفتاب

کشته شدن 7 تن از اعضای خطرناک یک گروه شبه نظامی در مصر

کشته شدن 7 تن از اعضای خطرناک یک گروه شبه نظامی در مصر

تهران-ایرنا- وزارت کشور مصر روز یکشنبه از کشته شدن هفت تن از خطرناک ترین اعضای گروه موسوم به ˈانصار بیت المقدسˈ در عملیات مشترک ارتش و پلیس در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی 'النشره'، سرتیپ'محمد ابراهیم' وزیر کشور مصر تاکید کرد که عملیات مشترک ارتش و پلیس در یک منطقه صحرایی، نزدیک کانال سوئز علیه عناصر گروه یادشده به اجرا در آمد.

وی افزود: نیروهای امنیتی به مخفی گاه اعضای این گروه حمله کردند و آن ها را به گلوله بستند که در پی آن همه عناصر این گروه کشته شدند.

سرتیپ ابراهیم با بیان اینکه 7 تن از خطرناک ترین عناصر این گروه نیز در این عملیات کشته شدند، یادآور شد: این هفت تن در ارتکاب چندین عملیات تروریستی که مهمترین آن هدف قرار دادن یکی از گشت های پلیس وابسته به گارد مرزی در 'فرافره' (غرب صحرای مصر) بود دست داشتند که منجر به کشته شدن یک افسر ارتش و 4 سرباز شد.

بر اساس این گزارش،گروه انصار بیت المقدس عملیات های تروریستی زیادی علیه نیروهای پلیس و ارتش اجرا کرده است.

این گروه مسوولیت بسیاری از اقدامات تروریستی از جمله حمله به گردشگران و انفجار های قاهره و کشته شدن ده ها تن از نظامیان مصر و غیره را به عهده گرفته است.

حملات خشونت بار علیه نیروهای دولتی مصر در شبه جزیره سینا از هنگام برکناری 'محمد مرسی' رییس جمهوری پیشین این کشور به دست ارتش به فرماندهی ژنرال 'محمد السیسی' شدت گرفته است.

رسانام**9329** 1010
کد N502557

وبگردی