آفتاب

معترضان یمنی با تغییر نمایندگان دولت یمن مذاکرات را ترک کردند

معترضان یمنی با تغییر نمایندگان دولت یمن مذاکرات را ترک کردند

تهران - ایرنا - معترضان الحوثی در اعتراض به تغییر نمایندگان دولت توسط رییس جمهوری یمن از مذاکرات خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری یمنی 'خبر'، منابع آگاه سیاسی روز یکشنبه اعلام کردند که نمایندگان شیعیان الحوثی خروج خود از مذاکرات را به ˈجمال بن عمرˈ فرستاده ویژه سازمان ملل، اعلام کرده اند.

به گفته این منابع، رییس دفتر عبدالملک الحوثی و مسوول روابط سیاسی انصارالله به بن عمر اعلام کرده اند که به دلیل تغییر مسیر مذاکرات، گفت و گو ها را ادامه نمی دهند.

حوثی ها می گویند: تغییر نمایندگان حکومت در مذاکرات و تعیین دو نماینده جدید همه چیز را به نقطه صفر باز گردانده است.

نمایندگان گروه انصارالله تاکید کرده اند که آن ها حاضرنیستند دوباره از نقطه صفر شروع کنند زیرا مذاکرات با نمایندگان پیشین دولت به نقطه مناسبی رسیده بود و کمیته مذاکراتی دولت شامل 'عبدالکریم الاریانی' و 'عبدالقادرهلال' به اعلام پایان مذاکرات در مورد همه مسایل بسیارنزدیک شده بود.

رییس جمهوری یمن شنبه شب 'احمد عوض بن مبارک' رییس دفترخود و 'سرلشکرجلال الرویشان' رییس دستگاه امنیتی این کشور را جایگزین دو مذاکره کننده قبلی یعنی

'عبدالکریم الاریانی' و 'عبدالقادرهلال' شهردار صنعا کرد.

نیروهای نظامی یمن روز سه شنبه گذشته (18 شهریورماه) تظاهرات مسالمت آمیز معترضان مقابل دفتر نخست وزیری را با شلیک مستقیم گلوله به خاک و خون کشیدند که دراین حمله 10 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر نیز مجروح شدند.

حوثی معروف به 'انصارالله' دولت یمن را به فساد متهم کرده و خواستار کناره گیری آن شده است.

معترضان بر مطالبات سیاسی و مدنی خود تاکید دارد و پیشنهادهای اخیر 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن را مبنی بر انتصاب نخست وزیر جدید و کاهش قیمت انرژی رد کرده است.

یمن از زمان اعتراض های یازده ماهه که در فوریه 2012 به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی باقی مانده است.

خاورم**632**1010
کد N502551

وبگردی