آفتاب

روایت نماینده آبادان از نامه خاتمی و کروبی به رهبرانقلاب: رهبری نوشتند صلاحیتها دوباره بررسی شود

روایت نماینده آبادان از نامه خاتمی و کروبی به رهبرانقلاب: رهبری نوشتند صلاحیتها دوباره بررسی شود

نماینده مردم آبادان در مجلس ششم می گوید بعد از دیدار رئیس رئیس جمهور و رئیس مجلس وقت در دوران اصلاحات، رهبر انقلاب در نامه به شورای نگهبان خواستند که رد صلاحیت ها مجددا بررسی شود.

عبدالله کعبی نماینده مردم آبادان و خرمشهر در مجالس پنجم تا هشتم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص ماجرای تحصن نمایندگان مجلس ششم و نامه سید محمد خاتمی و مهدی کروبی به رهبر انقلاب، گفت: بعد از تحصن نمایندگان مجلس،آقای خاتمی و کروبی خدمت رهبری رفتند و اسامی کسانی را که رد صلاحیت شده بودند به ایشان ارائه کردند و گفتند که آنها مشکل خاصی نداشتند و به دلیل موضع گیری های سیاسی رد صلاحیت شدند.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری اخیرا در گفت وگو با خبرآنلاین گفته بود:«اسم من جزو لیست 260 نفری بود که آقای یونسی به آقای خاتمی و کروبی داده بود و این دو نفر هم به مقام معظم رهبری نامه نوشته بودند و ایشان هم به شورای نگهبان ارجاع داده بودند، اما شورای نگهبان می گفت گفتند هنوزاین تحصن ادامه دارد. شما این تحصن را تمام کنید تا ما به دستور رهبری عمل کنیم.» اینجا را ببینید. اظهارات علی تاجرنیا را هم اینجا ببینید.

اما کعبی روایتی دیگری از این نامه دارد، او تاکید می کند: رهبری هم موضوع را به شورای نگهبان ارجاع دادند و اعلام کردند این موارد دوباره بررسی شود که اگر مشکل خاصی نداشت و در نامه خود ننوشتند که این افراد تائید یا رد شوند. در نهایت از آن جمع حدود 20 نفر تائید شدند که یکی از آنها بنده بودم و برای مجلس هفتم و هشتم هم رای آوردم.

کعبی در پاسخ به اینکه می توان گفت اگر افراط از سوی اصلاح طلبان انجام نمی پذیرفت، این طیف کرسی های بیشتری را در مجلس هفتم کسب می کردند، اظهار داشت: افراط و تفریاط همیشه زیان آور است. تجربه نشان داده است که در هر اقدامی باید رفتاری داشت که قابل دفاع باشد. برخی از رفتارهای تندروانه به نفع کشور نیست و اگر تعداد بیشتری از نمایندگان از رفتارهای ساختار شکنانه دور می شدند، به احتمال زیاد تائید صلاحیت می شدند و می توانستد در مجلس بعدی هم یک اقلیت قوی داشته باشند.
/212 27

 

 

کد N502540

وبگردی