آفتاب
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه :

باید با موج آفرینی فرهنگی دشمن راگوشه نشین کرد

باید با موج آفرینی فرهنگی دشمن راگوشه نشین کرد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که موج آفرینی از ویژگی های امام راحل بود گفت: شورای فرهنگ عمومی باید رفتارهای جامعه را رصد و با موج آفرینی فرهنگی، دشمن را گوشه نشین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران با بیان این‌که کار فرهنگی بدون استمرار نتیجه بخش نخواهد بود، افزود: کار فرهنگی را باید از مهد کودک‌ها و کودکستان‌ها آغاز و در مدارس و دانشگاه‌ها پیگیری کرد.

تقوی یکی از وظایف و رسالت‌های شورای فرهنگی استان‌ها را انتقال فرهنگ اصیل از طریق جریان سازی عنوان کرد و افزود:موج آفرینی از ویژگی های امام راحل بود که دنیا را تحت تاثیر خود قرار می‌داد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوربا بیان این که شورای فرهنگ عمومی باید رفتارهای جامعه را رصد کند، گفت: باید با موج آفرینی فرهنگی، دشمن را گوشه نشین کرد.

وی با انتقاد از نبود توافق کلی در بین مدیران دستگاه ها در زمینه کار فرهنگی و جزیره ای عمل کردن در بخش فرهنگ اظهار کرد: جزیره ای عمل کردن آنچه را که درشان نظام جمهوری اسلامی است محقق نخواهد کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر تنوع بخشیدن به کارهای فرهنگی تصریح کرد: در کارفرهنگی عده ای را باید با گردشگری و زیارت تغذیه کرد.

به گزارش ایسنا، سید شهاب الدین چاوشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران با ابراز نگرانی از تکرار سقوط فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی ، گفت: دشمن از طریق هجوم فرهنگی و رواج بی بند و باری غیرت جامعه اسلامی اسپانیا را در قرون گذشته هدف قرار دارد و امروز در معرض خطر هجمه های فرهنگی قرار گرفته است.

چاوشی با تاکید بر بازسازی تمدن نوین اسلامی مستلزم نگرش نوینی در رفتارهای فرهنگی و اخلاقی جامعه است، افزود: متولیان امور دینی باید نقش کلیدی خود را در اصلاح فرهنگ عمومی جامعه ایفا کنند و دین جایگاه واقعی خود را در ساختار فرهنگ عمومی بازیابد.

وی با اشاره به خطر نرم افزارهای ارتباطی و سایت های مجازی تولیدی غرب گفت: با فیلتر کردن نمی توان از بروز این خطرات جلوگیری کرد و باید راهکارهای استفاده صحیح از ابزارهای جدید ارتباطی را با نگرش مبتنی برفرهنگ ایرانی اسلامی کارشناسان بررسی کنیم.

انتهای پیام

کد N502531

وبگردی