آفتاب

العبادی خواستار کمک کشورهای دوست برای بازسازی ارتش عراق شد

العبادی خواستار کمک کشورهای دوست برای بازسازی ارتش عراق شد

تهران- ایرنا- ˈحیدر العبادیˈ نخست وزیر عراق روز یکشنبه با یادآوری اینکه وی مسوول حمایت از جان همه عراقی ها در مقابل حملات گروه تروریستی داعش است، خواستار کمک هر چه سریعتر کشورهای دوست برای بازسازی ارتش این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری 'سومریه نیوز'، العبادی با بیان اینکه دولت جدید عراق ترکیبی از تکنوکرات ها و سیاست مداران است، افزود: همکاری در کشور ضامن موفقیت ما است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: مسوولیت او حمایت از شهروندان عراقی در مقابل تجاوزات و حملات گروه تروریستی داعش است و از کشورهای دوست خواست که هر چه سریعتر به بازسازی ارتش عراق کمک کنند.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه باید بحران جاری در کشور را با همکاری میان دولت و نیروهای امنیتی حل و فصل کرد، به مردم عراق قول داد که مقابل هیچ فسادی در دولت سکوت نکند.

العبادی به دستور اخیرش مبنی بر توقف بمباران شهرهای استان الانبار اشاره کرد و گفت: این تصمیم با هدف مهلت دادن به ساکنان این شهرها برای انجام وظائف خود در آزاد کردن شهریشان از دست تروریست ها اتخاذ شد.

نخست وزیر عراق با یادآوری اینکه حملات باندهای داعش در شهرهای عراق کاملا سازماندهی شده است، افزود: کسانی که روزی حامی داعش بودند، امروز به خطر این گروه علیه خود پی برده اند.

العبادی تاکید کرد که حامیان داعش 3 میلیارد دلار در اختیار گروه های تروریستی قرار دادند که اقدامات وحشیانه خود را در عراق عملیاتی کنند.

نخست وزیر عراق روز گذشته با صدور فرمانی، از نیروهای امنیتی این کشور خواست، بمباران مناطق غیرنظامی حتی با حضور عناصر داعش در این کشور را متوقف کنند.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده ، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

رسانام**9329**1010
کد N502511

وبگردی