آفتاب

تایید کشته شدن شهروند انگلیسی به دست داعش/ کامرون نشست اضطراری برگزار می کند

تایید کشته شدن شهروند انگلیسی به دست داعش/ کامرون نشست اضطراری برگزار می کند

نخست وزیر انگلیس به دنبال کشته شدن یک شهروند این کشور به دست تروریست های داعش، خواستار برگزاری جلسه اضطراری دولت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه انگلیس خبر کشته شدن "دیوید هاینس" شهروند این کشور را که برای یک نهاد حقوق بشری فعالیت می کرد به دست داعش تایید کرد. در همین حال "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس از برگزاری نشست اضطراری کابینه برای بررسی این مسئله خبر داد.

در بیانیه ای که از سوی دفتر دیوید کامرون منتشر شد کشته شدن این "فعال بی گناه" انگلیسی به شکلی فجیع، اقدامی شیطانی خوانده و اعلام شده است: ما به خاطر این اتفاق با خانواده هاینس که حضوری شجاعانه در مناطق درگیری داشت، ابراز همدردی می کنیم. نخست وزیر انگلیس همچنین در پاسخ به تهدید داعش اعلام کرد کشورش به تعقیب قاتلان هاینس پرداخته و آنها را به سزای جنایتشان می رساند. نخست وزیر انگلستان گفت به همراه آمریکا ائتلاف بزرگی علیه داعش ایجاد خواهد کرد و در اقدام نظامی علیه این گروه در کنار واشنگتن خواهد بود.

روز گذشته خانواده شهروند انگلیسی از دولت کامرون خواسته بودند آنها را با گروگان گیران داعش ارتباط دهد. در نوار ویدیویی که از کشته شدن هاینس گرفته شده وی خطاب به دوربین می گوید: من دیوید کاوثورن هاینس هستم، می خواهم بگویم "دیوید کامرون " مسئول اعدام من است. او مانند "تونی بلر" سلفش به همراه آمریکا در ائتلاف علیه داعش پیوسته است.

گفتنی است تروریست های داعش پیشتر در اقدامی هشدار دهنده به آمریکا "جیمز فولی" و "استیون سوتلوف" دو خبرنگار این کشور را به به قتل رساندند. هاینس 44 ساله از مارس سال 1944 به عنوان فعال در یک گروه فرانسوی در سوریه فعالیت می کرد.

کد N502463

وبگردی