آفتاب
در مراسم معارفه دستیار ویژه وزیر خارجه در امور نظارتی؛

ظریف:کارشناسان باید بتوانند بدون نگرانی نظرات خود را بیان کنند

ظریف:کارشناسان باید بتوانند بدون نگرانی نظرات خود را بیان کنند

تهران-ایرنا- وزیر امورخارجه در مراسم معارفه مصطفی حائری فومنی به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه در امور نظارتی گفت: بخش های نظارتی وزارت امور خارجه باید فضایی را ایجاد کنند که کارشناسان بدون هیچگونه نگرانی قادر به بیان نظرات کارشناسی و مستدل خود باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، محمدجواد ظریف در این مراسم ، تقویت اعتماد به نفس مدیران و کارشناسان در ارائه نظر کارشناسی را مهم دانست و گفت:بخش های نظارتی وزارت امور خارجه باید فضایی را ایجاد کنند که کارشناسان بدون هیچگونه نگرانی بتوانند نظرات کارشناسی و مستدل خود را هر چند که با نظر وزیر مخالف باشد به راحتی بیان کنند .

ظریف با اشاره به جایگاه رفیع نظارت و ارزیابی در وزارت امور خارجه، نقش مهم بخش های نظارتی در زمینه حسن اجرای قوانین و مقررات، افزایش بهره وری، شناسایی نیروهای مستعد و توانمند و کاهش بروز تخلفات اداری در دستگاه را یادآور شد و بر ضرورت تقویت این بخش تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نگاه روشن حجت الاسلام فومنی و سابقه موفق مدیریتی وی ، برای ایشان در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

فومنی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حسن اعتماد وزیر امور خارجه ، تداوم خدمت به کارکنان این وزارتخانه را که قریب به نیمی از آنها ایثارگر می باشند ، افتخاری برای خود دانست .

وی با اشاره به اهتمام جدی بخش نظارتی وزارت خارجه به اجرای منویات مقام معظم رهبری در سیاست خارجی، تلاش برای افزایش کارآمدی بخش های نظارتی از طریق بازتعریف وظایف آنها ، آسیب شناسی عملکرد گذشته، استفاده از شیوه های علمی ارزشیابی و بازرسی ،تقویت فرهنگ پاسخگویی و شفافیت در انجام امور و استفاده از خرد جمعی را از جمله برنامه های خود اعلام کرد.

مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حائری فومنی به عنوان دستیار ویژه وزیر در امور نظارتی با حضور وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران ارشد دستگاه سیاست خارجی برگزار شد .



حجت الاسلام مصطفی حائری فومنی از دیپلمات های باسابقه وزارت امورخارجه است که سمت هایی چون سفیر ایران در امارات،مدیرکل خلیج فارس ،مشاور وزیر، مشاور استاندار گیلان در امور ایرانیان خارج از کشور را در کارنامه کاری خود دارد.

سیام**9173 **1449
کد N502369

وبگردی