آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

پاکستان به وظایف خود در مبارزه با تروریسم عمل کند

پاکستان به وظایف خود در مبارزه با تروریسم عمل کند

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان از دولت پاکستان خواست به وظایف و تعهدات قانونی خود در مبارزه با تروریسم عمل کرده و خاک این کشور را برای اشرار و گروهک های تروریست ها نا امن کند.

به گزارش ایرنا، 'علی اوسط هاشمی' روز یکشنبه در دیدار 'طاهر محمود قریشی' سرکنسول پاکستان در زاهدان از دولت پاکستان خواست تا مناطق مرزی خود را با ایران برای گروهک های ترویستی و اشرار مسلح ناامن کند تا پناهگاه و مخفیگاه امنی برای این افراد وجود نداشته باشد.

وی در این دیدار که در محل استانداری سیستان و بلوچستان انجام شد، خواستار انجام اقدامات لازم از سوی دولت اسلام آباد برای جلوگیری از حضور و استقرار گروهک های تروریستی و اشرار مسلح در خاک پاکستان شد.

وی با اشاره به برخی تحرکات ناامنی و حوادث تروریستی در مناطق مرزی دو کشور تاکید کرد: نا امنی های ایجاد شده از سوی اشرار و تروریست ها در مناطق مرزی در نهایت حیثیت خود پاکستان را زیر سووال برده و دامان این کشور را خواهد گرفت.

سرکنسول پاکستان در زاهدان نیز در این دیدار با تاکید بر عزم دولت پاکستان در مبارزه با اشرار و تروریست ها تصریح کرد: اشرار، دشمنان مشترک ایران و پاکستان هستند زیرا با اقدامات ضد امنیتی خود، امنیت دو کشور را در معرض مخاطره قرار می دهند.

طاهر محمود قریشی گفت: مسوولان و دولت مردان ایالت بلوچستان پاکستان مصمم به پیگیری و شناسایی عوامل شرارت و ناامنی در مناطق مرزی دو کشور هستند.



* سطح مبادلات مرزی به پنج میلیارد دلار افزایش می یابد

استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار بر ضرورت ارتقای سطح روابط اقتصادی، تجاری و مبادلات مرزی تاکید کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باید از سه میلیارد دلار کنونی به پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

هاشمی، ایجاد زیر ساخت های لازم برای فعالیت هر چه بیشتر بازارچه های مرزی مناطق پیشین و ریمدان ایران در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را مورد تاکید قرار داد.

استاندار سیستان و بلوچستان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح شبکه ریلی پاکستان، راه اندازی خط حمل و نقل دریایی بین بندر چابهار ایران و بندر گوادر پاکستان و تامین انرژی برق ایالات سند و پنجاب پاکستان به میزان هزار و 300 کیلو وات را اعلام کرد.

هاشمی اظهار کرد: آبادانی کشور دوست و همسایه پاکستان آبادانی جمهوری اسلامی ایران است.

سرکنسول پاکستان در زاهدان نیز با اشاره به سابقه تاریخی روابط دوستانه و صمیمی دولت و مردم دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، بر ضرورت رفع برخی موانع بر سر راه ارتقا سطح روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از عمل موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب و بهبودی و سلامت ایشان، تداوم سلامتی معظم له را از خداوند متعال مسئلت کرد.

653/ 2025
کد N502355

وبگردی