آفتاب

رییس انجمن مسلمانان یونان: اعتمادی به ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیست

رییس انجمن مسلمانان یونان: اعتمادی به ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیست

آتن- ایرنا- رییس انجمن مسلمانان یونان گفت که اعتمادی به جدی بودن ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیست.

' نعیم القندور' رییس انجمن مسلمانان یونان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آتن افزود: اعتمادی به جدی بودن ائتلاف ضد داعش که به رهبری آمریکا درحال شکل گیری است، نیست و به نظر نمی رسد که موتلفین قصد و تصمیم جدی دراین باره داشته باشند.

رییس انجمن مسلمانان یونان ادامه داد: داعش را خود آمریکا با همکاری تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای برهم زدن آرامش و ثبات کشورهای اسلامی به وجود آورده اند، بنابراین ایجاد ائتلافی به رهبری آمریکا با همین کشورها برای مبارزه با نیروهای جنایتکار داعش غیرممکن به نظر می رسد.

القندور یادآورشد: چنانچه این کشورها واقعا خواستار مبارزه جدی با تروریست های داعش هستند، باید دست از ارسال اسلحه و تامین مالی تکفیری ها بردارند.

وی تصریح کرد: این پدیده شوم (داعش) هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و مطمئنم به زودی از بین خواهد رفت .

القندور تصریح کرد: آمریکا و همپیمانان اروپایی و عربی آن با به وجود آوردن گروه تروریستی داعش از یک سو درصدد تقویت اسلام هراسی نزد افکارعمومی جهان بودند و از سوی دیگر ضربه زدن به کشورهای مستقل اسلامی برای تامین منافع رژیم صهیونیستی در منطقه و تسلط خود بر منابع مالی و راهبردی جهان اسلام را در دستور کار قرار داده بودند.

رییس انجمن مسلمانان یونان افزود: برای فهم فریب کاری آمریکا نیازی نیست متفکر بود چرا که کاملا مشخص است داعش و اعمال جنایتکارانه آن ارتباطی با تعالیم عالیه اسلام ندارد.

وی افزود: با نگاهی کوتاه و مختصر به مواضع این گروه تروریستی در زمان حمله وحشیانه اسراییل به نوار غزه و به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردان غیر مسلح، به سادگی می توان فهمید که داعش، با چه هدفی و توسط کسانی به وجود آمده است.

القندور افزود: آمریکا و همپیمانان آن با تشکیل چنین ائتلافی درصدد دخالت بیش از پیش در امور داخلی کشورهای اسلامی و ضربه زدن به امت اسلامی و کشورهای مستقل هستند.

رییس انجمن مسلمانان یونان افزود: اسلام و تعالیم عالیه قرآن کریم، مساوات، احترام به حقوق و ارزش های والای انسانی، برادری و اخوت بین امت اسلامی و وحدت بین امت اسلامی را آموزش می دهد و حتی مال و جان غیر مسلمانان را در زمان جنگ در سایه امن و عدالت اسلامی تحت محافظت قرار می دهد، اما گروه تروریستی داعش، فرزندان امت اسلامی را به بدترین وجهی به شهادت می رساند و حتی به کودکان ، زنان و دختران هم رحم نمی کند که این امرمحکوم است.

وی تنها راه رهایی از وجود این گروه تروریستی را وحدت واقعی امت اسلامی، قطع تامین سلاح و منابع مالی توسط چند کشور عربی، برشمرد و گفت: مسلمانان بایستی هوشیار باشند و فریب ترفندهای تفرقه افکنانه دشمنان قسم خورده اسلام را نخورند.

اروپام**462**1144**1010
کد N502330

وبگردی