آفتاب
معاون اول قوه قضاییه:

قانون اساسی ابران مترقی‌ترین قانون تأمین حقوق فرد و جامعه است

قانون اساسی ابران مترقی‌ترین قانون تأمین حقوق فرد و جامعه است

قانون اساسی ما مترقی‌ترین قانون تأمین حقوق فرد و جامعه است چراکه تمام وظایف مردم نسبت به یکدیگر، مردم به حکومت و حکومت به مردم را تبیین کرده است.

معاون اول قوه قضائیه تاكید كرد: قانون اساسی ما مترقی‌ترین قانون تأمین حقوق فرد و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه هشت سال در تیررس موشک‌ها و بمباران‌ها بود و اکنون نماد بارزی از غیرت دینی و همیت اسلامی است.

وی با بیان اینكه امروز با صدور انقلاب ایران به سراسر دنیا، مجد و عظمت اسلام نمایان شده است، اظهار داشت: ایران در معادلات جها0نی یک قدرت اثرگذار است و در منطقه تأثیری بی‌نظیر دارد. امروز همه نهضت‌های آزادی خواه جهان الگوی خود را از انقلاب ایران می‌گیرند. وقتی کسینجر به زبان می‌آورد که ایران یک قدرت بلامنازع در آینده جهان خواهد بود شما باید خود قضاوت کنید که تأثیر جمهوری اسلامی در معادلات جهانی تا چه اندازه است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: تمام این نعمت‌ها به خاطر زندگی زیر چتر ولایت است و ما باید بدون توجه به اینکه در کدام پست و جایگاه هستیم، خدمت به مردم را در اولویت قرار دهیم.

اژه‌ای نظام اسلامی ایران و قانون اساسی را یکی از مترقی‌ترین قوانین اعلام كرد و اظهار داشت: چراکه تمام وظایف مردم نسبت به یکدیگر، مردم به حکومت و حکومت به مردم را تبیین کرده است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اصول قانون اساسی تصریح كرد: اصل دوم قانون اساسی، پایه‌ها و شالوده نظام را مشخص می‌کند و اصل سوم نیز در ۱۵ بند به تبیین وظایف مردم به حکومت و حکومت نسبت به مردم می‌پردازد. یکی از راهکارهای رسیدن به شکوفایی در همه ابعاد و در واقع تجربه یک مدینه فاضله ایجاد یک فضای آرام در سایه اجرای فضایل اخلاقی است و در این مسیر هم اقدامات ایجابی لازم است و هم اقدامات سلبی.

وی افزود: اقدامات مثبت و جریان‌سازی‌های فرهنگی بر مبنای اخلاق و فضایل اخلاقی لازم است و البته فرآیندهای سلبی برای جلوگیری از پمپاژ ضد فرهنگ‌ها نیز از ملزومات است. یعنی هم کتاب لازم است هم میزان و هم حدید. اصل هشتم قانون اساسی با استناد به آیات قرآن بر گسترش معروف و جلوگیری از نشر منکرات در جامعه اشاره دارد، بنابراین ما مسئولیم همانگونه که باید به فکر سلامت جسم و راحتی مادی مردم و جامعه باشیم در راستای آرامش روانی و سلامت روح مردم نیز قدم برداریم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ساخت برنامه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خاطرنشان كرد: آیا عقل سلیم این را می‌پسنند که بدانیم خانواده‌ها و کودکان ما در تیررس این خطرات روانی و روحی است اما برای مبارزه با آن کاری نکنیم؟ آیا دولت به معنای اعم و قوه مجریه به معنای اخص می‌تواند بگوید که من وظیفه سلامت جسمی، تأمین شغل و مسکن و... دارم اما در قبال سلامت روح مردم و جامعه مسئولیت متوجه من نیست؟

کد N502326

وبگردی