آفتاب

کره شمالی یک آمریکایی را به 6 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد

کره شمالی یک آمریکایی را به 6 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد

کره شمالی امروز (یکشنبه) میتو تادمیلر، شهروند آمریکایی را به اتهام انجام "اقدامات خصمانه" در پوشش گردشگر به شش سال حبس در اردوگاه کار اجباری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت پیونگ یانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: میتو تادمیلر، در آوریل سال جاری میلادی در پوشش یک گردشگر وارد این کشور شد و دست به اقدامات خصمانه‌ای علیه کره شمالی زده است.

براساس گزارش رسانه‌ها میلر که در آوریل سال جاری میلادی از ایالت کالیفرنیا به کره شمالی رفته بود، ویزای توریستی خود را پاره کرده و از دولت پیونگ یانگ درخواست اعطای پناهندگی کرده است.

تصاویر منتشر شده از جلسه محاکمه وی برخی از اموال میلر را نشان داد که پاسپورت و ویزای کره شمالی‌اش که پاره شده بود در آنها به چشم می‌خورد.

کره شمالی هنوز تاریخ دادگاه جفری فول 56 ساله، یکی دیگر از شهروندان آمریکایی از ایالت اوهایو را که در مه سال جاری میلادی به دلیل رها کردن یک انجیل در دستشویی یک کلوب‌ دریانوردان کره‌ای در بندر چانگجین دستگیر شده، اعلام نکرده است. پیونگ یانگ معتقد است که این تبعه آمریکا با این کار قصد ترویج مسیحیت را داشته است.

کنت بائه، میسیونر آمریکایی نیز از دسامبر سال 2012 میلادی توسط کره شمالی بازداشت و به اتهام توطئه برای سرنگونی دولت پیونگ یانگ به 15 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شده است.

انتهای پیام

کد N502318

وبگردی