آفتاب

حسین فریدون: آیت الله نصیری، طالقانی سمنان بود

حسین فریدون: آیت الله نصیری، طالقانی سمنان بود

آیین خاکسپاری این عالم مجاهد، با حضور نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری و نماینده ویژه دولت برگزار و حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر آن نماز خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، عضو خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این آیین از آیت الله نصیری به عنوان عالمی مجاهد و پرهیزکار یاد کرد و گفت: آیت الله نصیری عالمی، عامل بود که عمر پربرکت خود را در راه خدمت به دین خدا و خلق خدا صرف کرد.

وی با بیان این‌که نزدیک به 50 سال است با ایشان رفاقت دارم، اظهار کرد: آیت الله نصیری پاک به دنیا آمد و پاک از این دنیا رفت.

امام جمعه سمنان با بیان این‌که ایشان چند سالی خارج از سمنان به درس و تدریس پرداخت، تصریح کرد: آیت الله نصیری پس از مدتی به زادگاه خود بازگشت و منشاء خدمات شایانی شد و شاگردان بسیاری تربیت کرد.

همچنین حسین فریدون دستیار ویژه ریاست جمهوری در حاشیه این مراسم از آیت الله نصیری بعنوان "آیت الله طالقانی " سمنان یاد کرد و گفت: این عالم مجاهد بسیاری از ویژگی های آیت الله طالقانی نظیر مردمی بودن ، یار و یاور مردم بودن، حمایت از مبارزین و مردمداری را در خود داشت.

وی با بیان این‌که ایشان با مردم و در بین آنها زندگی می کرد، تصریح کرد: این عالم مجاهد خدمات زیادی به اسلام و مردم استان ارایه کرد.

برادر رییس جمهوری با یادآوری این‌که دکتر روحانی ،خاطرات بسیار خوبی از آیت الله نصیری دارد به مجاهدت های این عالم وارسته در سال های مبارزه با طاغوت اشاره کرد و افزود: آیت الله نصیری در دوران مبارزه با حاکمیت ستم شاهی، حامی مبارزان و انقلابیون بود و در آن دوران سخت مجاهدت از خانواده مبارزین سرکشی می کرد.

فریدون با بیان این‌که آیت الله نصیری افتخار پدری شهید را نیز داشت ادامه داد: آیت الله نصیری معلم اخلاق و مبارزی بود که همه عمر پربرکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب بود او بی حاشیه و در میان مردم زندگی کرد و عالمی بی بدیل برای مردم سمنان بود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن اختری رییس مجمع جهانی اهل بیت نیز در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران سمنانی، گفت: آیت الله نصیری در دوره ای در سمنان وارد حوزه های علمیه شد که طلبگی مورد پسند حاکمیت نبود.

رییس مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به مبارزات این عالم وارسته اظهار کرد: آیت الله نصیری در یکی از سخت ترین دوران ها که تبلیغات ضد دین و ضد روحانیت وجود داشت، لباس روحانیت پوشید و روی به درس های حوزوی آورد و در حقیقت با درس خواندن به مجاهدت در راه خدا پرداخت.

اختری،با بیان این‌که ایشان در محضر عالمان بزرگی تلمذ کردند، افزود: ایشان در آن دوران مدارج عالی علمی را پای درس مراجع بزرگی همچون آیت الله بروجردی و حضرت امام و علمای دیگر طی کردند.

وی درگذشت آیت الله نصیری را ضایعه بزرگی برای مردم استان دانست و افزود: آیت الله نصیری انسانی متواضع و عالمی وارسته بود که در میان مردم و برای آنها زندگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، حجت الاسلام نورمحمدی نماینده دفتر مقام معظم رهبری،حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، حجت الاسلام والمسلمین اکرمی نماینده پیشین تهران و مشاور امور روحانیت رییس جمهوری ، حجت الاسلام والمسلمین حسن اختری رییس مجمع جهانی اهل بیت،وکیلی استاندار سمنان،مصطفی کواکبیان و... از جمله چهره های شناخته شده ای بودند که در این آیین حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N502222

وبگردی