آفتاب
مراسم معارفه دستیار ویژه وزیر خارجه در امور نظارتی

ظریف: کارشناسان باید بتوانند بدون نگرانی نظرشان را بیان کنند

ظریف: کارشناسان باید بتوانند بدون نگرانی نظرشان را بیان کنند

مراسم معارفه حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی حائری فومنی، به عنوان دستیار ویژه وزیر در امور نظارتی با حضور دکتر محمدجواد ظریف وزیر محترم امور خارجه ، معاونین و مدیران ارشد دستگاه سیاست خارجی برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان یاران(ایسنا) دکتر ظریف در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع نظارت و ارزیابی در وزارت امور خارجه ، نقش مهم بخشهای نظارتی در زمینه حسن اجرای قوانین و مقررات ، افزایش بهره وری ، شناسایی نیروهای مستعد و توانمند و کاهش بروز تخلفات اداری در دستگاه را یادآور شد و بر ضرورت تقویت این بخش تأکید کرد .

وزیر امور خارجه ، تقویت اعتماد به نفس مدیران و کارشناسان در ارائه نظر کارشناسی ، را مهم دانست و تأکید کرد که بخش های نظارتی وزارت امور خارجه می بایست فضایی را ایجاد کنند که کارشناسان بدون هیچگونه نگرانی بتوانند نظرات کارشناسی و مستدل خود را هر چند که با نظر وزیر مخالف باشد به راحتی بیان کنند .

ظریف همچنین با اشاره به نگاه روشن فومنی و سابقه موفق مدیریتی وی ، برای او در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد .

فومنی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حسن اعتماد وزیر امور خارجه ، تداوم خدمت به کارکنان این وزارتخانه را که قریب به نیمی از آنها ایثارگر می باشند ، افتخاری برای خود دانست .

وی همچنین بر ضرورت تلاش به منظور افزایش اعتماد کارکنان وزارت امور خارجه به بخش های نظارتی تأکید نمود و خواستار همکاری جمعی برای تقویت این بخش مهم در دستگاه دیپلماسی شد .

وی با اشاره به اهتمام جدی بخش نظارتی وزارت خارجه به اجرای منویات مقام معظم رهبری در سیاست خارجی ، تلاش برای افزایش کارآمدی بخش های نظارتی از طریق بازتعریف وظایف آنها ، آسیب شناسی عملکرد گذشته ، استفاده از شیوه های علمی ارزشیابی و بازرسی ، تقویت فرهنگ پاسخگویی و شفافیت در انجام امور و استفاده از خرد جمعی را از جمله برنامه های خود اعلام نمود .

انتهای پیام

کد N502221

وبگردی