آفتاب

پرواز ماهان به انگلیس ازسرگرفته می شود

پرواز ماهان به انگلیس ازسرگرفته می شود

لندن - ایرنا- یک منبع نزدیک به دفتر شرکت هواپیمایی ماهان در انگلیس گفت که بعد از گذشت 3 سال از توقف پرواز، عملیات پروازی به این کشور در چند ماه آینده از سرگرفته می شود .

این منبع که خواست نامش ذکر نشود روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پروازهای شرکت ماهان قرار است از ماه دسامبر 2014 به فرودگاه 'گاتویک' در 60 کیلومتری جنوب لندن، شروع شود.

وی توضیح داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، این پروازها با هواپیماهای ایرباس پهن پیکر 340 و در روزهای شنبه ، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، دفتر شرکت هواپیمایی ماهان قرار است دو هفته آینده بار دیگر در لندن به طور رسمی راه اندازی شود.

این منبع عنوان کرد که طرف انگلیسی ضمن استقبال از شروع مجدد پروازهای ماهان به این کشور، تخفیف های ویژه ای در زمینه هزینه های فرودگاهی برای این شرکت قایل شده است.

وی گفت که بهبود روابط میان لندن و تهران بدنبال روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی، تاثیر زیادی بر رویکرد طرف های انگلیسی از جمله درخصوص از سرگیری پروازهای ماهان داشته است.

این منبع همچنین به مشکل سوخت گیری برای هواپیماهای خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران در انگلیس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای پروازهای ماهان به لندن از ایرباس 340 استفاده می شود، نیازی به سوختگیری مجدد این هواپیما در انگلیس نیست و به همین دلیل ماهان مشکلی در لندن ندارد.

وی افزود: در همین حال در مذاکراتی که با طرف های انگلیسی صورت گرفته، قرار شده است مانع سوختگیری نیز برداشته شود و امیدواریم این امر همزمان با ماه دسامبر که نخستین پرواز شرکت انجام می شود، اتفاق بیفتد.

شرکت هواپیمایی ماهان تا قبل از جولای 2011 میلادی پروازهای هفتگی از تهران به شهرهای منچستر و بیرمنگهام انگلیس داشت که بدلایلی این پروازها قطع شده است.

اروپام **4** 1552 **1561**1010
کد N502202

وبگردی