آفتاب

930 شهروند یا ساکن فرانسه در کنار شبه نظامیان عراق و سوریه

930 شهروند یا ساکن فرانسه در کنار شبه نظامیان عراق و سوریه

وزیر کشور فرانسه امروز (یکشنبه) گفت، حدود 930 شهروند یا ساکن فرانسه از جمله دست کم 60 زن یا به صورت فعالانه در کنار شبه نظامیان عراق و سوریه می‌جنگند و یا قصد دارند تا به این دو کشور بروند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با هفته نامه "دو دیمانش" گفت: در حال حاضر 930 شهروند یا ساکن فرانسه در کنار شبه نظامیان عراق و سوریه مبارزه می‌کنند.

وی افزود: 350 تن از آنها از جمله 60 زن در عراق و سوریه حضور دارند. حدود 180 تن از آن ها سوریه را ترک کرده و170 تن در راه رفتن به این منطقه هستند.

کازنوو ادامه داد: به علاوه حدود 230 تن به دنبال رفتن به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان هستند. علاوه بر این 930 تن حدود 36 تن در حال حاضر در این منطقه کشته شده‌اند.

دولت‌های غربی نسبت به احتمال پیوستن شهروندانشان به داعش در عراق و سوریه و بازگشت آنها به خانه برای انجام اقدامات تروریستی ابراز نگرانی کرده‌اند.

فردی که سر دیوید هینس، امدادگر انگلیسی را از تنش جدا کرد با لهجه انگلیسی صحبت می‌کرد.

کازنوو گفت: برخی از شبه‌نظامیان خارجی که به خانه باز می‌گردند به آنچه که انجام داده‌اند افتخار کرده و می‌گویند آماده‌اند تا مجدداً به آن مناطق باز گردند. برخی دیگر از آنها که شاهد یا شریک اقدامات خصمانه و خشونت ‌آمیز بوده‌اند می‌گویند که دیگر نمی‌خواهند در چنین اقداماتی دست داشته باشند.

وی توضیح داد: برخی از آن ها مدعی هستند که برای انجام یک ماموریت شبه دوستانه به این مناطق رفته‌اند اما ما اطلاعات موثقی داریم که آن‌ها در کنار شبه نظامیان می‌جنگیدند.

وزیر کشورفرانسه گفت، پس از آنکه مقامات حدود 350 اعلام خطر درباره شبه نظامیان احتمالی دریافت کردند، از خروج دست کم 70 تن ممانعت به عمل آمد.

فرانسه قانونی را با هدف متوقف کردن مبارزان خارجی از سفر وضع کرده که شامل ممنوعیت سفر خارجی تا شش ماه برای افرادی است که مظنون به افراط گرایی هستند و مقامات این قدرت را دارند تا پاسپورت‌های آن‌ها را به صورت موقت مصادره و بی اعتبار کنند.

انتهای پیام

کد N502171

وبگردی