آفتاب

جایگزینی جزیره‌های خورشیدی با انرژی هسته‌ای در ژاپن

جایگزینی جزیره‌های خورشیدی با انرژی هسته‌ای در ژاپن

ژاپن قصد دارد با ادامه روند جایگزین کردن "جزیره‌های خورشیدی" با انرژی هسته‌ای نیاز این کشور به انرژی هسته‌ای را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از سایت خبری اکونومیست؛ با توجه به این موضوع که ساخت این جزیره‌های خورشیدی در دریا برای جذب انرژی خورشید بسیار پرهزینه است، اما به علت آن‌که کشور ژاپن از جزایر متعددی تشکیل شده و دارای سواحل گسترده‌ای است، استفاده از این ظرفیت برای تولید انرژی ایده خوبی به نظر می‌رسد.

اخیرا" دو شرکت تولید انرژی در ژاپن اعلام کرده‌اند که قصد دارند دو جزیره خورشیدی شناور دیگر نیز بسازند.

در حال حاضر در ژاپن تنها یک نمونه از این جزیره‌های خورشیدی در سواحل جنوبی این کشور وجود دارد که قادر به تولید 70 مگاوات انرژی است.

پیش از بروز حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما حدود 30 درصد انرژی مورد نیاز ژاپن از انرژی هسته‌ای تولید می‌شد و حتی دولت ژاپن قصد داشت این ظرفیت را به 40 درصد برساند؛ اما بروز سونامی در نیروگاه فوکوشیما و نشت مواد رادیواکتیو اعتماد عمده مردم ژاپن به انرژی هسته‌ای را از بین برد و در حال حاضر ژاپن به دنبال جایگزینی آن است.

بی‌شک استفاده از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی راه‌حل مناسبی برای جایگزین کردن با انرژی هسته‌ای است. این منبع انرژی، پاک و کاملا" بی‌خطر است و تفاوتی نمی‌کند که در کدام منطقه نصب شود.

هم‌چنین به دلیل آن‌که ژاپن کشور کوچکی است؛ فضای کافی برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی وجود ندارد؛ به همین علت استفاده از فضای دریا برای جذب انرژی خورشیدی در ژاپن کاملا" منطقی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

کد N502066

وبگردی