آفتاب

همکاری فرانسه با آمریکا در ترور سرکرده الشباب سومالی

همکاری فرانسه با آمریکا در ترور سرکرده الشباب سومالی

رسانه‌های محلی گزارش دادند، سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه به واشنگتن در عملیات ترور سرکرده گروه الشباب سومالی که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هفته‌نامه لوپوآن چاپ فرانسه نوشت: فرانسه در رهگیری و کشته شدن احمد ابوغودانی، سرکرده سابق الشباب سومالی کمک کرده و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور به دولت آمریکا کمک کردند.

آمریکا کشته شدن احمد ابوغودانی، یکی از هشت عامل تروریستی شاخص جهان که تحت تعقیب بوده را در حمله پهپادی و هوایی در اول سپتامبر که در جنوب سومالی صورت گرفت، تایید کرد.

پاریس، غودانی را عامل ربودن دو جاسوس فرانسوی در سومالی به سال 2009 می‌داند. یکی از این جاسوس‌ها در جریان یک عملیات ضربتی ناموفق در ژانویه 2013 که برای آزادسازی اش صورت گرفت، کشته شد.

هفته نامه مذکور در ادامه نوشت: موارد اطلاعاتی برای رهگیری و کشتن غودانی توسط سرویس اطلاعاتی خارجی فرانسه به پنتاگون ارسال شد.

الشباب سومالی قول داده که به خاطر ترور سرکرده‌اش دست به انتقام‌گیری بزند و سفارت آمریکا در اوگاندا نیز اعلام کرد، سرویس‌های امنیت محلی یک شبکه تروریستی مرتبط با این گروه شبه‌نظامی را شناسایی و منهدم کردند.

انتهای پیام

کد N501904

وبگردی