آفتاب
دانشگاه آرهوس دانمارک با همکاری بیمه ملت انجام داد:

طراحی سیستم پاداش- جریمه برای بیمه‌های اتومبیل

طراحی سیستم پاداش- جریمه برای بیمه‌های اتومبیل

پروژه «سیستم‌های نوین پاداش-جریمه در بیمه اتومبیل» در دانشگاه «آرهوس» دانمارک به سرپرستی پرفسور آسموسن و همکاری دکتر محمودوند، مشاور مدیرعامل شرکت بیمه ملت و با حمایت مالی وزارت آموزش عالی کشور دانمارک در مدت ۲ سال طراحی می‌شود.

دانشگاه آرهوس دانمارک با همکاری بیمه ملت اقدام به طراحی سیستم پاداش- جریمه برای بیمه‌های اتومبیل نموده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، پروژه «سیستم‌های نوین پاداش-جریمه در بیمه اتومبیل» در دانشگاه «آرهوس» دانمارک به سرپرستی پرفسور آسموسن و همکاری دکتر محمودوند، مشاور مدیرعامل شرکت بیمه ملت و با حمایت مالی وزارت آموزش عالی کشور دانمارک در مدت ۲ سال طراحی می‌شود.

بر اساس این گزارش، طراحی سیستم جدید پاداش- جریمه در بیمه‌های اتومبیل، یکی از دغدغه‌های همیشگی بیمه ملت است که به صورت مستمر در اتاق‌های فکر و پروژه‌های مطالعاتی شرکت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نتایج بدست آمده از این مطالعات در سمینارهای بین المللی و در نشریات و مجلات علمی به چاپ می‌رسد که در سمیناری که اخیرا در کشور یونان در این خصوص برگزار شد، طرح سیستم جدید و نوآورانه، از سوی دکتر محمودوند، مشاور مدیرعامل شرکت بیمه ملت ارائه شد و با استقبال پرفسور آسموسن، استاد دانشگاه آرهوس دانمارک، مواجه شد و مصوب شد پروژه‌ای برای طراحی سیستم پاداش- جریمه بیمه‌های اتومبیل با حمایت مالی وزارت آموزش عالی دانمارک و با حضور دکتر محمودوند اجرا شود.

گفتنی است، سیستم‌های پاداش- جریمه قدمتی حدود ۷۰ ساله در صنعت بیمه دارند و در تعدیل حق بیمه براساس سوابق خسارت بیمه گذار موثر هستند؛ به این معنی که اگر بیمه گذار در طول قرارداد بیمه، هیچ گونه مطالبه خسارتی از شرکت بیمه نداشته باشد، در تمدید قرارداد از تخفیفاتی بهره‌مند می‌شود و در صورتیکه خسارتی از شرکت بیمه دریافت کند، برای تمدید قرارداد جریمه خواهد شد. نحوه محاسبه میزان تخفیفات و جریمه در ۲ سیستم کلی قرار می‌گیرند: در یک سیستم، محاسبات براساس تعداد خسارت‌ها و در سیستم دیگر محاسبات براساس تعداد و مبلغ خسارت‌ها شکل می‌گیرند.

سیستم‌های مبتنی بر تعداد خسارت دارای یک فرمت استاندارد هستند که در آن مشتریان براساس میزان ریسک در چندین رده با حق بیمه‌های مختلف قرار می‌گیرند و سالیانه براساس سوابق خسارتیشان، بین رده‌ها جابه جا می‌شوند. در پروژه طراحی سیستم پاداش-جریمه درباره نحوه تعیین رده‌ها و تعداد آن‌ها و نیز حق بیمه مربوط به هر رده مطالعات جامع و تکمیلی انجام خواهد شد

کد N501874

وبگردی