آفتاب

کامرون:‌ پرچم اسکاتلند را برای حفظ اتحاد بریتانیا از پنجره خانه‌هایتان آویزان کنید

کامرون:‌ پرچم اسکاتلند را برای حفظ اتحاد بریتانیا از پنجره خانه‌هایتان آویزان کنید

نخست‌وزیر انگلیس از تمامی ساکنان سراسر بریتانیا خواست تا به نشانه حمایت‌شان از رای "نه" در رفراندوم تاریخی روز پنجشنبه اسکاتلند، پرچم این استان را از پنجره‌های خانه هایشان آویزان کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس این در خواست را یک روز پس از آن داد که نظرسنجی جدید نشان داد، تنها چهار روز مانده به برگزاری این رفراندوم رای "نه" 54 درصد در حالی که رای "بله" 46 درصد است.

این در حالی است که آلیستر دارلینگ،‌ وزیر خزانه داری پیشین انگلیس و رهبر کمپین یونیونیست‌ها همچنان نگران است چرا که می‌گوید بیش از 500 هزار تن از مردم اسکاتلند که برای شرکت در این رفراندوم واجد شرایط هستند، هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند.

وی افزود: شرایط بی‌ثبات و متغیر است. اگر تنها با یک رای تصمیم به جدایی اسکاتلند اتخاذ شود هیچ راه برگشتی نیست. ما باید بلیط یک طرفه داشته باشیم.

هشدار آلیستر دارلینگ پس از آن صورت گرفت که نظرسنجی " ICM" در روزنامه ساندی تلگراف نشان داد که میزان رای "بله" به رفراندوم اسکاتلند برای جدایی از بریتانیا 54 درصد و رای "نه" 46 درصد است اما کارشناسان نظرسنجی هشدار دادند که این نظرسنجی کوچک که تنها 700 تن در آن شرکت داشتند از درصد خطای بالایی برخوردار است.

دیوید کامرون این رفراندوم را "‌اعصاب خرد کن" توصیف کرده و گفت: زمان اندکی تا برگزاری این رفراندوم باقی مانده و امیدوارم نتیجه آن رای "نه" به استقلال اسکاتلند باشد مردم می توانند برای حمایت از اتحاد بریتانیا کارهای بسیاری همچون استفاده از رسانه های اجتماعی، توییتر و وبلاگ ها انجام دهند.

انتهای پیام

کد N501873

وبگردی