آفتاب
کواکبیان در گفتگو با مهر:

رفتارهای دوگانه بان کی مون منطقی نیست/وزارت خارجه واکنش نشان دهد

رفتارهای دوگانه بان کی مون منطقی نیست/وزارت خارجه واکنش نشان دهد

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه از طرف نظام، حاکمیت و دولت فشاری بر مطبوعات احساس نمی کنیم، گفت: موضع گیریهای و رفتارهای دوگانه بان کی مون قابل قبول نیست و وزارت امور خارجه باید واکنش درخور و مناسبی نسبت به برخورد ها و گزارشات سازمان ملل داشته باشد.

مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر عدم وجود آزادی بیان، مطبوعات و رعایت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، گفت: بر مبنای قوانینی که در کشور وجود دارد  از آزادی مطبوعات برخوردار هستیم.

مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری ادامه داد: در این مسیر ممکن است برخی از رسانه ها خودسانسوری داشته باشند؛ اما از طرف نظام، حاکمیت و دولت فشاری که خلاف قوانین باشد، احساس نمی کنیم.

وی با بیان اینکه باید در جهت اصلاح قوانین و مقررات در جهت رفع برخی از محدودیت ها تلاش کنیم، گفت: شنیده ام در این راستا دولت در صدد ارائه لایحه ای تحت عنوان "نظام صنفی مطبوعات" به مجلس است و براساس الزام قانون برنامه چهارم و پنجم هم می بایست لایحه جامع اطلاع رسانی تقدیم مجلس شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری تاکید کرد: اگر قوانین مان را سر و سامان دهیم تصور داریم برخی از مشکلات و برخی از محدودیت ها برداشته شود. مثلا هیات نظارت بر مطبوعات برای آن دسته از مطبوعاتی که دچار تخلف می شوند فرصت دهد تا از خودشان دفاع کنند.

وی اظهارات اخیر بان کی مون در مورد حقوق بشر در ایران را براساس برخی گزارش های غلط و تحت تاثیر برخی از القائات خواند و گفت: در بسیاری از کشورهای منطقه می بینیم که محدودیت هایی بیشتر از کشور ما دارند؛ اما گزارش های حقوق بشری در مورد آن کشورها نمی بینیم. این برخوردهای دوگانه منطقی نیست و باید سازمان ملل در گزارش های بعدی خود تجدید نظر کند.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پایان خواستار واکنش در خورد و مناسب  وزارت امور خارجه نسبت به گزارشات و موضع گیری های سازمان ملل در مورد ایران شد.

 

کد N501859

وبگردی