آفتاب
وزارت کشور فرانسه خبر داد:

930 فرانسوی شامل 60 زن در جمع تروریست های خاورمیانه هستند

930 فرانسوی شامل 60 زن در جمع تروریست های خاورمیانه هستند

وزارت کشور فرانسه امروز یکشنبه بطور رسمی اعلام کرد که دست کم 930 نفر از شهروندان این کشور شامل 60 زن در گروه های تروریستی فعال در عراق و سوریه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه پیش از این شمار فرانسویان پیوسته به گروه های تروریستی در عراق و سوریه بیش از یک هزار نفر اعلام شده بود اما وزارت کشور فرانسه معتقد است که 930 نفر از شهروندان این کشور در جمع تروریست های فعال در خاورمیانه حضور دارند.

خبرگزاری فرانسه، با اشاره به اظهارات "برنار کازنو" وزیر کشور فرانسه، می نویسد: 930 فرانسوی در جمع گروه های افراطی حاضر در عراق و سوریه حضور دارند که 60 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند. 

به گفته وزیر کشور فرانسه، 350 نفر از این افراد هم اکنون در سوریه هستند و 180 نفر نیز این کشور عربی را ترک کرده اند و 170 نفر دیگر نیز در مسیر پیوستن به گروه های افراطی هستند.

علاوه بر این افراد 230 نفر دیگر از شهروندان فرانسه نیز قصد دارند به مناطقی که تحت کنترل داعش و یا دیگر گروه های تروریستی قرار دارند سفر کنند.

پیوستن شهروندان اروپایی به گروه های تروریستی در عراق و سوریه در حالی است که کشورهای غربی اقدامات گسترده ای را برای جلوگیری از این پدیده انجام داده اند.

کد N501797

وبگردی