آفتاب

المیادین: آمریکا به دنبال قانع کردن تهران برای کمک به مبارزه با داعش است

المیادین: آمریکا به دنبال قانع کردن تهران برای کمک به مبارزه با داعش است

المیادین به نقل از یک مقام مسوول ایرانی از تلاش‌های واشنگتن برای راضی کردن تهران به همکاری با این کشور در مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مقام ایرانی اعلام کرد که واشنگتن بسیار تلاش کرد تا تهران را به همکاری با خود در مبارزه با داعش قانع کند .

او افزود: دولت آمریکا از ابتدای بحران داعش سعی کرد تا به شیوه‌های مختلف با تهران تماس حاصل کند و مخالفت تهران، واشنگتن را بر آن داشت تا اعلام کند که حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش مناسب نیست.

به گفته این مقام آگاه، واشنگتن در تماس با سفیران و مسوولان ایرانی خواهان همکاری تهران در زمینه مبارزه با تروریسم شده است.

وی تاکید کرد که رهبران سیاسی عراق بر این باورند که ایران تنها طرفی است که می‌تواند به مقابله با گروه‌های تروریستی کمک کند و در این زمینه به کمک‌ها و مشورت‌های ایران اشاره کرده‌اند.

این مقام ایرانی تصریح کرد که بی‌اعتمادی ایران نسبت به ادعاهای واشنگتن امری قدیمی است چرا که این کشور همواره از سیاست دوگانه‌ای در مبارزه با تروریسم استفاده کرده است و از این رو نمی‌توان از روانه شدن سیل کمک‌های نظامی واشنگتن و متحدانش به تروریست‌ها و گروه‌های تندرو در سوریه چشم پوشی کرد.

انتهای پیام

کد N501732

وبگردی