آفتاب

مسلمان انگلیس اصطلاح "دولت اسلامی" برای داعش را رد کردند

مسلمان انگلیس اصطلاح "دولت اسلامی" برای داعش را رد کردند

روحانیون مسلمان انگلیس از دیوید کامرون و سایر افراد درخواست کردند تا از نام "دولت اسلامی" برای تروریست‌های داعش استفاده نکنند چرا که این اقدام به آن‌ها "اعتبار" می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، ائتلاف روحانیون و نهادهای جامعه مسلمانان انگلیس اعلام کردند: اصطلاح "دولت اسلامی" لکه ننگی در دین ما است و ما از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و سایر افراد می‌خواهیم تا از به کار بردن این نام برای آن‌ها خودداری کنند چرا که به این سازمان تروریستی اعتبار می‌بخشد.

به گفته آن‌ها به کار بردن اصطلاح "دولت اسلامی" که مورد نظر تروریست‌هاست، به این شبه نظامیان اعتبار می‌دهد و لکه ننگی برای عقاید اسلامی است.

امضا کنندگان این نامه برای کامرون از جمله رئیس جامعه مسلمانان انگلیس اظهار کرده است که مسلمانان این کشور باید برای عدم جذب جوانان به گروه‌های تروریستی اقدامات بیشتری انجام دهند. در این نامه همچنین انجمن مسلمانان انگلیس و رئیس انجمن وکلای مسلمان می‌نویسند: ما معتقدیم که نباید به این گروه تروریستی اعتبار داد چرا که آن‌ها نه اسلامی هستند و نه دولت.

در ادامه این نامه خطاب به کامرون آمده است: اگر شما به عنوان نخست وزیر انگلیس به ما بپیوندید ما می‌توانیم پیام قاطعی را به مردم انگلیس و سراسر جهان ارسال کنیم و بگوییم که باید به دنبال راه جایگزینی برای اشاره به این گروه باشیم و مشروعیت و نفوذ آن‌ها را به چالش بکشیم.

انتهای پیام

کد N501546

وبگردی