آفتاب
رییس دادگستری استان فارس:

هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی سخت نیست

هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی سخت نیست

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی و کار در زندان سخت و طاقت فرسا نیست؛ چرا که زندانبانان افرادی را پذیرش و تحمل می کنند که جامعه با این وسعت و بزرگی تحمل آنها را نداشته و به اشکال و شیوه های مختلف حقوق دیگران را مورد تعرض قرار داده اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، القاصی‌مهر در دیدار مدیرکل زندان‌های فارس و معاونین و روسای زندان‌های شیراز با وی گفت: مسئولیت بسیار سنگینی که زندانبانان و رسالتی که مجموعه زندان بر عهده دارند از حیث معنوی از جایگاه و ارزش بسیار والایی برخوردار است.

رییس کل دادگستری استان فارس افزود: تعدادی از هم نوعان ما به دلیل نقض قوانین دستگاه قضایی و حاکمیتی در یک محیط بسته به نام زندان نگهداری می شوند و و زندانبانان در جهت اصلاح و بازسازی شخصیت آنها قدم بر می دارند.

القاصی‌مهر با بیان اینکه کار کردن در محیط زندان با افرادی که جامعه تحمل نگهداری آنها را نداشته و به حقوق دیگران تعرض، امنیت و آسایش جامعه و امنیت عمومی را سلب کرده‌اند بسیار سخت و طاقت فرساست، تاکید کرد: هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی و کار در زندان سخت و طاقت فرسا نیست؛ چرا که زندانبانان افرادی را پذیرش و تحمل می کنند که جامعه با این وسعت و بزرگی تحمل آنها را نداشته است.

رییس کل دادگستری استان فارس با تقدیر از زحمات مسئولین زندان‌ها به لحاظ مسئولیت خطیر و پاسخگویی به مقامات قضایی اظهار کرد: هدف از نگهداری زندانیان، اصلاح و بازپروری شخصیت آنهاست و به همین دلیل اهمیت کار زندانی قابل توجه و تقدیر است.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تنبیه فرد به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تجری وی، هدف از زندانی کردن افرادی که قانون را نقض می کنند اصلاح آنها است.

القاصی مهر یادآور شد: افرادی که به دلیل نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و یا غیرعمد، معلول یکسری مشکلات برای جامعه شده اند با رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه باید زمینه بازگشت آنها فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: لازمه رسیدن به این اهداف، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات از حیث نیروی انسانی، پشتیبانی، خدماتی و آموزشی است و باید ظرفیت و توانایی لازم را با امکانات محدود که دراختیار داریم برای این وظیفه مهم فراهم نماییم.

وی همچنین با تأکید بر حمایت از خانواده زندانیان گفت: باید نگاه حمایتی به زندانی و خانواده وی داشته باشیم و مسائل و مشکلات زندانیان را به موقع پیگیری و به مسئولین قضایی انتقال داده شود.

القاصی مهر ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان، تنها نهادی است که رسماً بخشی از حمایت های ابتدایی خانواده ها را پوشش می دهد و باید با دعوت از مسئولین امر و خیرین، رویکرد و نگاه آنها را به زندان و زندانیان تغییر داد.

رییس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: رویکرد ما باید اصلاحی و تا آنجایی که امکان دارد افرادی که به زندان معرفی می شوند مشخص، و زندان باید محل نگهداری افرادی باشد که مخل امنیت عمومی هستند و با آنها برخورد شود.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین با تأکید بر تعامل با مجموعه قضایی استان گفت: در تعامل با مجموعه قضایی استان، هرچه ارتباط با قضات، مدیران، و حوزه های قضایی بیشتر باشد و قضات مشکلات زندانها و زندانیان را از نزدیک مشاهده نموده و مشکلات به آنها منتقل شود، قطعاً در تصمیم گیری آنها در اجرای احکام و تعیین مجازات مؤثر است.

وی اظهار دکرد: یکی از مسائل و مشکلات در مجموعه زندانها، فضای فیزیکی زندانهاست که امیدواریم با پیگیری مسئولین زندان و مجموعه قضایی این مشکلات مرتفع تا سازمان زندانها بتواند در بحث اصلاح و تربیت زندانیان در رسالت خطیر خود به خوبی عمل نماید.

انتهای پیام

کد N501502

وبگردی