آفتاب

2شرط مبارزه با فساد: تفاوت وجود نداشتن بین سودجویان آقازاده و عادی و تاثیر نداشتن سفارش ها

2شرط مبارزه با فساد: تفاوت وجود نداشتن بین سودجویان آقازاده و عادی و تاثیر نداشتن سفارش ها

عضو کمیسیون اصل نود می گوید: مجلس همه اهتمام خود را در جهت تعامل بیشتر با دولت و البته توجه به اقتصاد قرار داده است.

حسین آذین عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص اصلی ترین موضوعی که باید مورد توجه مجلس و دولت در شرایط فعلی کشور قرار بگیرد،گفت: ساماندهی مسائل اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی مهمترین مسایلی است که باید مورد توجه مشترک مجلس و دولت قرار بگیرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سه قوه باید تمام تلاش خود را برای هم افزایی انجام داده و با یکدیگر همگرایی و تعامل داشته باشند،گفت: درکنارساماندهی مسایل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از انحصارات، رانت ها و مبارزه با فساد اقتصادی است که بایستی به صورت مشترک مورد توجه جدی مجلس و دولت قرار بگیرد.
وی ادامه داد:اگر دولت و مجلس، اقتصاد مقاومتی را که مورد فرمایش مقام معظم رهبری است را مورد نظر قرار دهند به نتایجی که لازم است در اقتصاد کشور خواهیم رسید.
آذین با تاکید بر این که درکنار مسایل اقتصادی بایستی مسائل فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهیم،گفت: مسائل اقتصادی بحث های کلان است اما هر دو در یک مسیر و زمینه ساز توسعه مسایل فرهنگی هستند.
این نماینده مجلس نهم در پاسخ به این که قوه مقننه به سهم خود تا چه اندازه بستر این مسئله را فراهم کرده است،گفت:مجلس تمامی اهتمام خود را در راستای این مسیر قرار داده است.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که میزان تعامل میان دولت و مجلس در شرایطی که برخی از نمایندگان به دنبال استیضاح های جدید هستند در چه سطحی است،گفت:سطح تعامل میان مجلس و دولت مناسب است و استیضاح قبلی جزو وظایف مجلس بود.
وی گفت: فتنه 88 موضوع بسیار مهمی است که باید آن را پیگیری کنیم. وقتی عده ای در جهت تخریب و سرنگونی نظام حرکت می کنند و در وزارتخانه ای از بعضی از همان افراد در بعضی پست های کلیدی با همان تفکر که هنوز حتی فتنه را محکوم هم نکرده اند استفاده می شود، مجلس باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و این به معنای عدم تعامل با دولت نیست.
اذین افزود:البته موضوع استیضاح وزیر علوم قرار نبود به این صورت ادامه یابد، اما وزیرسابق کوتاه نیامد و بر انتخاب های خود سماجت کرد که به استیضاح کشیده شد.
وی با اشاره به این که پس از استیضاح وزیر علوم دولت باز هم بر روی همان مواضع قبلی پافشاری می کند تصریح کرد:این نوع برخورد ها به معنای عدم انعطاف پذیری دولت است و این طور نیست که ما بگوییم حرف مرد یکی است و همین که ما گفتیم درست است.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مسیر اشتباه را باید اصلاح کرد گفت: در بحث استیضاح جلسات مختلفی در مجلس و با حضور وزیرسابق علوم گذاشته شد ولی ایشان مسیر اشتباه خود را اصلاح نکرد و استیضاح انجام شد.
نماینده مردم رفسنجان و اناردر مجلس شورای اسلامی با تاکید جدی بر این که برخی درصدد القای این مساله هستند که دولت با مجلس در تقابل است،گفت: به این صورت نبوده است که القا می شود که مجلس با دولت تقابلی دارد. مجلس از وظیفه نظارتی خود در وقت مقتضی به صورت سوال و یا استیضاح استفاده کرده است.
وی افزود: بحث مجلس در مورد وزارت علوم افرادی بودند که در این وزارتخانه مهم به کارگرفته شده اند در صورتی که وزارت اطلاعات خود این دولت آن ها را رد کرده بود. این رفتار ها از سوی وزرا درست نیست و در اداره کشور نباید هزینه های شرایط را بالا برد.
اذین گفت: هزینه های اجتماعی، سیاسی و یا فرهنگی در این بخش تفاوتی ندارند و با سماجت نمی شود کار کرد. ما افراد توانمند زیادی داریم که در حوزه وزارت علوم می توانند کار کنند و در این حوزه اصولا قطع الرجال نیست که فقط از دو فرد خاص در جایگاه اساسی وزارتخانه ها استفاده شود.
وی در خصوص مهمترین پرونده هایی که به حل مسائل کشور در کمیسیون اصل نود کمک می کند نیز گفت: در این کمیسیون یک سری پرونده های عادی وجود دارد که پیگیری می شود. مهمترین مسئله این است که مفاسد اقتصادی ریشه یابی شده و روندهای منجر به فساد اقتصادی مشخص و اصلاح شوند.
وی تصریح کرد: این مساله به خودی خود اعتماد میان مردم را افزایش می دهد . باید قانون با افراد سودجو برخورد کند فرقی نمی کند که این فرد آقازاده و یا یک فرد عادی باشند.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وقتی قوه قضائیه با اقتدار کار خودش را انجام دهد کسی نمی تواند تخلف کند تصریح کرد: مسئولین در قوه قضاییه باید تحت تأثیر سفارشات قرار نگرفته و فقط وظیفه خودشان را انجام دهند، در این صورت است که کشور اصلاح می شود و بحث مفاسد اقتصادی رفع خواهد شد.

/2727

کد N501491

وبگردی